Hoci automobilový priemysel zaznamenal pokrok v oblasti asistovaných jazdných systémov, plná autonómia čelí významným prekážkam. Viaceré spoločnosti boli preto nútené prehodnotiť svoje ambiciózne plány v oblasti samojazdiacich vozidiel.  

„Nehody autonómnych áut rozprúdili diskusie o ich bezpečnostných a etických aspektoch, čo viedlo k sprísneniu regulačných rámcov,“ uviedla agentúra Bloomberg.  

Na druhej strane Elon Musk opakovane tvrdí, že systémy ako Autopilot od Tesly výrazne zvyšujú bezpečnosť na cestách. Dôveryhodnosť týchto tvrdení však spochybňujú vyšetrovania Národného úradu pre bezpečnosť cestnej premávky v USA.

„Tesla stále zápasí s naplnením svojich sľubov o masovom zavedení samojazdiacich áut, zatiaľ čo GM čelí problémom po vážnej nehode robotického vozidla a následnom pozastavení jeho prevádzky. Napriek týmto výzvam obaja giganti autonómnych technológií pokračujú vo vývoji, hoci s väčšou obozretnosťou,“ píše Bloomberg.  

Vývoj autonómnych vozidiel sa pritom v posledných rokoch výrazne spomalil. Firmy ako Ford a Volkswagen, ktoré investovali miliardy dolárov, museli prehodnotiť svoje stratégie. Apple vo februári ukončil svoj projekt autonómneho vozidla a viaceré menšie startupy zamerané na túto technológiu už zanikli.  

„Plne autonómne autá sa na bežných cestách pravdepodobne neobjavia skôr ako v roku 2035, pričom ich masové rozšírenie môže trvať ešte dlhšie,“ konštatuje minuloročná správa S&P Global Mobility. 

Ďalšie dôležité správy

Wuhan,,Hubei,,China,-,July,12,,2024:,Chinese,Tech,Company
Neprehliadnite

Nvidia vedie revolúciu robotaxi. Elon Musk zahrá úvodné dejstvo