Koncom mája otvára Primark svoju prvú predajňu na Slovensku. V rámci regiónu strednej a východnej Európy (CEE) ide o piatu krajinu, v ktorej bude írsky reťazec pôsobiť. TREND sa zhováral s riaditeľom spoločnosti pre strednú a východnú Európu Maciejom Podwojskim o cenovej politike Primarku a jeho snahe prejsť na cirkulárny biznis. M. Podwojski sa vyjadril aj k problematike pracovných podmienok robotníkov v továrňach, s ktorými spoločnosť spolupracuje.
Slovensko je ďalšou krajinou CEE, do ktorej ste expandovali. Zostanete pri jedinej predajni?
Momentálne sa absolútne sústredíme na otvorenie prvej prevádzky v Bratislave. Sme si vedomí toho, že sa musíme o slovenskom zákazníkovi ešte veľa naučiť. Uvidíme, ako zákazníci zareagujú a odtiaľ sa odpichneme ďalej.
Kam sa zaradíte v konkurencii, ktorá už na Slovensku je?
Myslím, že sa od nej vo viacerých veciach odlišujeme. Orientujeme sa na jednej strane na cenu, ale záleží nám tiež na tom, aby kvalita neutrpela. Chceme, aby produkty slúžili ľuďom opakovane. A navyše robíme offline biznis. Sme síce prítomní aj v online svete, ale nepredávame cez e-shop. Gro investícií preto smeruje do kamenných predajní a do vizuálneho merchandisingu.
V súčasnosti máte jedného slovenského dodávateľa. Koľko ich je celkovo?
K našim dodávateľom patrí viac ako 800 tovární v 26 krajinách. Primark žiadnu z nich nevlastní, len využíva ich služby.
Spomenuli ste, že sa orientujete na cenu, no v kvalite poľaviť nechcete. Akým spôsobom to dosahujete?
Investujeme do kvality a udržateľnosti. Ale neinvestujeme do vecí, ktoré nepovažujeme za užitočné, ako sú napríklad efektné štítky či vešiaky. Naša logistika je takisto dosť minimalistická. Škatuľu, do ktorej tovar zabalili u niektorého z našich dodávateľov, otvorí až personál obchodu, ktorý z nej tovar vyloží rovno na regál. Neinvestujeme ani do veľkých reklamných kampaní. Nikdy neuvidíte slávnych ľudí, ktorí by robili pre Primark reklamu. A v neposlednom rade využívame veľkosť biznisu, našu kúpnu a rokovaciu silu. Toto všetko je náš recept, ktorý v skutočnosti nie je žiadnym tajomstvom.
Sú rozdiely v cenách medzi jednotlivými krajinami, v ktorých pôsobíte?
Menšie rozdiely môžu vzniknúť kvôli zmenám v menových kurzoch, ale inak predávame rovnaké produkty za rovnaké ceny vo všetkých krajinách. Napríklad bratislavský obchod bude využívať sklady v Brne, ktoré zároveň obsluhujú aj Česko, Poľsko, Rakúsko a časť Nemecka.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?