S. Seidel sa ujal funkcie po tom, ako jeho dlhodobý predchodca Karl-Heinz Holland opustil firmu kvôli „neriešiteľným“, ale nezverejneným rozdielnym pohľadom na budúcu stratégiu. Nemecký mesačník Manager Magazin vlani napísal, že S. Seidel má nezhody s Klausom Gehrigom, ktorý šéfuje od roku 2004 celej skupine Schwarz Group.
Lidl má viac ako 10-tisíc obchodov v 27 krajinách Európy, vrátane Slovenska. Na prelome tohto a budúceho roka plánuje vstup na americký trh.
Lidl a jeho nemecký konkurent Aldi sa stali obrami vďaka predaju prevažne vlastného značkového tovaru v nízkorozpočtových obchodoch s minimom personálu. Oba reťazca však v posledných rokoch na domácom trhu zápasia s problémami, pretože nemeckí spotrebitelia sa presunuli do bežných supermarketov, čo prinútilo diskontné obchody ponúknuť viac značiek a vylepšiť svoje obchody a tiež expandovať do zahraničia.
Tržby Lidlu za fiškálny rok do konca marca 2015 vzrástli o 9,5 percenta na 64,6 miliardy eur. Firmu vlastní najbohatší Nemec, Dieter Schwarz, syn zakladateľa spoločnosti Josefa Schwarza. Do skupiny Schwarz patrí takisto reťazec supermarketov Kaufland, napísali agentúry DPA a Reuters.