Pri havárii Boeingu 737 MAX 8 v Etiópii z 10. marca zahynulo všetkých 157 ľudí na palube vrátane štyroch Slovákov.
D. Muilenburg prišiel so svojím vyhlásením po tom, ako etiópski vyšetrovatelia v predbežnej správe uviedli, že piloti pred zrútením stroja opakovane vykonali postupy odporúčané spoločnosťou Boeing, ktorými sa snažili stroj znovu dostať pod kontrolu. Havárii sa im napriek tomu zabrániť nepodarilo.
Boeing 737 MAX 8 podlieha podrobnému skúmaniu od vlaňajšieho októbra, keď sa za podobných okolností zrútil do Jávskeho mora stroj indonézskej spoločnosti Lion Air.
„Po zverejnení predbežnej správy o vyšetrovaní nehody letu Ethiopian Airlines 302 je zrejmé, že u oboch letov sa Systém vylepšovania manévrovacích vlastností, známy ako MCAS, aktivoval v reakcii na chybné údaje o uhle nábehu,“ uviedol D. Muilenburg vo vyhlásení a videu zverejnenom na Twitteri Boeingu.
Riaditeľ však súčasne ubezpečil, že jeho spoločnosť zvolila pri tvorení novej verzie problematického softvéru automatického stabilizačného systému zvolila „komplexný“ a „disciplinovaný“ prístup.
Proces jeho certifikácie a uvedenia do praxe očakáva v priebehu najbližších týždňov. Stroje typu 737 Max 8 sú od polovice marca celosvetovo vyradené z prevádzky. Spoločnosť Boeing je však podľa D. Muilenburga naďalej presvedčená, že lietadlá tohto typu sú napriek tomu „v zásade bezpečné“.
„Keď sa MAX vráti na oblohu s upraveným softvérom funkcie MCAS, bude patriť k najbezpečnejším lietadlám, aké kedy vôbec lietali,“ domnieva sa šéf Boeingu.