Najväčší európsky lowcost tvrdil, že Rakúsko je ich najmenším trhom, chcú to zmeniť, ale letisko nie je ústretové. Generálny riaditeľ Ryanairu Michael OʹLeary pravidelne hromžil, že Schwechat protežuje domáce Austrian Airlines, pre lacných dopravcov je príliš drahé a organizačne nie je schopné zaistiť rýchle vybavovanie lietadiel. Ryanair má totiž na vystúpenie a nastúpenie 189 cestujúcich a vyloženie a naloženie batožiny iba do 25 minút.
Je to pravda, ale Austrian vo Viedni vozil takmer polovicu zo všetkých pasažierov, zvyknutých na komfort, ktorý nežiada lowcostový klient. A musí rýchle obslúžiť aj takmer 6,5 milióna tranzitných cestujúcich a poldruha milióna ľudí medzikontinentálnych letov, ktorí na lowcostových letiskách nie sú. Schwechat sa totiž rozvíjal podľa potrieb starého štandardného trhu. Ale situácia sa mení, hoci donedávna iba pozvoľna.
Dopyt po lowcostových letenkách nebol vo Viedni taký dramatický, lebo už konkurenčný boj klasických aerolínií znižoval ceny leteniek na úroveň lowcostových. Spiatočný let napríklad do Paríža aj s poplatkami neraz nestál ani sto eur.
Dva milióny cestujúcich
Vlani na letisku hádali
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?