Google v správe pre úrad oznámil, že k zrážke došlo 14. februára na ulici mesta Mountain View. Testovaný automobil značky Lexus išiel rýchlosťou tri kilometre za hodinu, autobus sa pohyboval rýchlosťou 15 kilometrov za hodinu. Podľa správy nebol nikto zranený.
Google uviedol, že jeho automobil sa snažil obísť vrecia s pieskom pohodené na okraji ulice a svojou ľavou stranou pritom narazil do pravej strany autobusu. Vodič testovaného auta, ktorý musí podľa kalifornských predpisov sedieť za volantom, si podľa správy myslel, že autobus jeho vozidlo pustí; v čase zrážky nemal vodič nad vozidlom kontrolu.
Vina za nehodu zatiaľ určená nebola. Ak sa zistí, že zrážku zavinil voz Googlu, bude to prvýkrát, čo jeden z testovaných samoriadených vozov Googlu spôsobil nehodu vo chvíli, keď bol v režime samoriadenia, poznamenala agentúra AP.
Google testuje v blízkosti svojho ústredia v Silicon Valley viac ako dve desiatky vozidiel Lexus typu SUV. Tieto autá sa dostali už do viac ako desiatich nezavinených kolízií, vo väčšine prípadov do nich niekto narazil zozadu.
Americký Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) firmu začiatkom mesiaca informoval, že systém, ktorý tieto autá riadi, by podľa federálneho zákona bolo možné považovať za vodiča. Ide o dôležitý posun k tomu, aby Google získal povolenie na prevádzku takýchto plne automatizovaných áut v bežnej cestnej doprave.
Vývoju samoriadených áut a príslušných technológií sa venujú aj ďalšie firmy, napríklad výrobca elektromobilov Tesla Motors. Firmy vyvíjajúce tieto autá sa ale často sťažujú na bezpečnostné regule, ktoré im bránia tieto autá účinne testovať.