Tento fakt chce najväčší európsky ultra lowcost zmeniť. Marketingový šéf Ryanairu Kenny Jacobs potvrdil v interview pre rakúsky denník Der Standard, že eminentný záujem má jeho spoločnosť o Viedeň.

Spoločnosť totiž v ostatnom období mení stratégiu. Kým doteraz lietala predovšetkým na vzdialenejšie, menej frekventované sekundárne lacné a regionálne letiská, teraz mieri do hlavných miest či dôležitých priemyselných centier a novými službami chce intenzívne oslovovať biznis klientelu.

Usadila sa už v Barcelone, Bruseli-Zaventeme, v Ríme-Fiumicine, Milane-Malpense, pripravuje sa do Amsterdamu a ďalších miest, medzi ktorými by chcelo vedenie Ryanairu mať aj Viedeň.

Ryanair sa o Viedeň usiluje už niekoľko rokov, argumentuje množstvom cestujúcich, ktoré je schopný priniesť, rokovania však vždy uviazli na jeho osobitných prevádzkových a finančných nárokoch. Predseda predstavenstva Julian Jäger potvrdil, že dopravca aj v súčasnosti tieto osobitné podmienky chce, ale letisko ich nie je pripravené poskytnúť. Dodáva však, že Ryanair je super v tom, čo robí a vytvára dopyt, ktorý tam doteraz nebol.

Záujmom Ryanairu o Viedeň sa cítia právom ohrozené Austrian Airlines so širokou paletou služieb (napríklad aj možnosť prestupov na linky partnerov či diaľkové linky s vyššími nákladmi), kým Ryanair, špecializovaný iba na kratšie non-stop lety, ponúka výrazne nižšie ceny.

Aj spoločnosť Moody's varuje pred nebezpečenstvom lowcostových aerolínií na rakúskeho dopravcu, pretože najmä na krátkych linkách je obchodný model lacných dopravcov ideálny.

Záujem Ryanairu o Viedeň vyvoláva otázniky aj v Bratislave. K. Jacobs upozorňuje, že dvanásť percent cestujúcich liniek Ryanairu z a do Bratislavy tvorí rakúska klientela. Podľa neho by sa mohla Viedeň s Bratislavou doplňovať, a vzťah týchto letísk by mohol byť taký, ako medzi londýnskym letiskom Gatwick a lowcostovým Stanstedom.