Tieto dokumenty umožnia „brexitovej“ dcére v prípade potreby lietať v Spojenom kráľovstve všetky domáce spoje a linky zo v Spojeného kráľovstva mimo Európskej únie. Kam všade bude Ryanair UK namiesto jeho írskej matky lietať a koľko lietadiel bude musieť preregistrovať do Spojeného kráľovstva, ešte nie je známe.

Dopravca v ostatnom čase viac razy vyzýval Spojené kráľovstvo a Európsku úniu na schválenie prechodnej dohody, ktorá by zabránila po vstupe brexitu do platnosti akémukoľvek narušeniu letov a chaosu v leteckej doprave v Spojenom kráľovstve najmä pred tohtoročnými letnými prázdninami.

Na brexit sa spoločnosť pripravila aj tým, že kúpila 75-percentný podiel v rakúskej spoločnosti Laudamotion, ktorá bude mať do letnej sezóny už 21 airbusov a od Ryanairu si lízuje šesť boeingov. Charterovú spoločnosť Ryanair Sun vlani založila zasa v Poľsku.

Ryanair nasleduje maďarský Wizz Air, ktorý má od roku 2017 v Londýne dcéru Wizz Air UK a k súčasným deviatim airbusom pridá v lete tohto roku ďalšie dve a šestnásť nových destinácií. Táto spoločnosť už lieta na tri slovenské letiská.

Na brexitovú hrozbu zareagovala už v roku 2017 aj európska lowcostová dvojka easyJet, ktorý z materskej firmy v Londýne preregistroval do novej firmy easyJet Europe 130 airbusov a stal sa najväčšou rakúskou leteckou spoločnosťou.