Aeroflot si za vzor vybral írsky ultralowcost Ryanair, najväčšiu spoločnosť tohto typu v Európe a austrálsky Jetstar. Letenky sa budú predávať iba na internete a nebudú refundovateľné. Na palube bude najvyšší možný počet sedadiel, ktoré dovoľujú prevádzkové predpisy a budú nesklápateľné.

Za občerstvenie sa bude platiť a ak chce cestujúci určité miesto, napríklad pri okne alebo pri núdzových východoch, musí si tiež priplatiť.

Lietadlá by mali lietať denne 12 až 14 hodín. Aby mali na letiskách čo najmenšie prestoje, upratovanie po každom lete bude len zbežné a dôkladné iba počas nočnej prestávky.

Projekt bude stáť v prvých dvoch rokoch v prepočte 74 miliónov eur. Základňa bude v Moskve a v prvom roku má z hlavného mesta osem úplne nových lietadiel Boeing 737-800NG pre 189 cestujúcich lietať do ôsmich najžiadanejších destinácií: Sankt Petersburg, Kaliningrad, Samara, Jekaterinburg, Krasnodar, Ufa, Machačkala a západosibírskeho mesta naftárov Novyj Urengoj.

Každý rok má do flotily pribudnúť osem ďalších lietadiel a do dvoch rokov by mali obsluhovať 26 najdôležitejších miest. V tom čase by sa malo začať lietať aj do niektorých hlavných miest krajín bývalého Sovietskeho zväzu (Kyjev či Jerevan) a do prímorských letovísk v Turecku a Egypte. O päť rokov by mal Dobrolet voziť najmenej desať miliónov cestujúcich ročne.

V Rusku sa zatiaľ domácim lowcostom nedarilo. Veľké plány mali Sky Express aj Avianova, ale v roku 2011 skrachovali, nezrealizoval sa ani rusko-slovenský projekt s know-how SkyEurope Airlines. Moskva je už cieľom európskych lowcostov, vrátane britského easyJetu, nemeckého Air Berlin či rakúskeho Niki.