Slovenský web o leteckej doprave planecrazy.sk upozornil, že spoločnosť zatiaľ nemá od ruskej federálnej agentúry pre leteckú dopravu Rosaviacija potrebné povolenie na otvorenie linky do Bratislavy a šesť ďalších mimoruských letísk.

Vysvetlenie našiel Trend.sk na portáli amerického mesačníka Air Transport World a ruskom portáli tourdom.ru: podľa ruských predpisov do zahraničia lietať môže tamojší dopravca iba vtedy, ak už prevádzkoval dva roky domáce linky. Túto podmienku Pobeda ale nespĺňa, pretože začala lietať iba v decembri minulého roka.

Založil ju ako dcérsku lowcostovú spoločnosť najväčší ruský pološtátny dopravca Aeroflot a z jeho skupiny pochádzajú aj lietadlá a piloti. Vznikla ako nástupca lowcostových aerolínií Dobrolet, ktorý zanikol v neriešiteľnej situácii, keď naň dopadlo základné embargo po ruskej anexii Krymu.

Pobeda má nateraz dvanásť nových amerických lietadiel Boeing 737-800 a v sieti 27 ruských letísk. Od januára do konca júla prepravila poldruha milióna cestujúcich, čo ju zaraďuje na deviate miesto medzi ruskými dopravcami.

O vstup na zahraničné linky mala záujem už na jar, chcela lietať do Grécka a na Cyprus. Rosaviacija jej to odoprela. Súčasne však začali ruské úrady spracúvať návrh na skrátenie dvojročnej podmienky, ak ide o dcéry zavedených dopravcov. Návrh však potrebuje odobrenie ministerstva spravodlivosti a to dosial neprišlo.

Podľa ruských zdrojov Air Transport World by sa mal byrokratický kolotoč vyriešiť do dvoch mesiacov a planecrazy.sk usudzuje, že plánované lety do zahraničia odštartujú asi až na jar 2016. Editor portálu Avia.ru Roman Gusarov si však myslí, že vstup na zahraničné linky môže byť riskantný. Pri súčasnom poklese cestujúcich sa môže stať, že Pobeda nižšími cenami oberie o časť cestujúcich svoju matku Aeroflot.