Oveľa zaujímavejšie je však zdôvodnenie tohto kroku. Do martinskej fabriky sa totiž presúva časť výroby zo závodu Volkswagen v nemeckom Kesseli, ktorý je centrom výroby komponentov pre celý koncern.
„Tento presun sa bude realizovať z dôvodu, že závod v Nemecku sa začína intenzívnejšie orientovať na výrobu pohonov do elektrických automobilov a potrebuje časť výrobných priestorov pre túto výrobu uvoľniť,“ uvádza slovenská fabrika v zámere určenom úradom pre posúdenie vplyvov na životné prostredie.
Tlak odborov
Ide o výsledok tlaku nemeckých odborov vo Volkswagene na vedenie koncernu, aby čo najväčší podiel z produkcie elektrických vozidiel zostal v závodoch v ich domovskej krajine. Tento proces nabral reálne kontúry už minulý rok v novembri, kedy odborári uzavreli s vedením značky Volkswagen dohodu o škrtoch a budúcich investíciách.
Kľúčovú značku koncernu totiž trápi nízka ziskovosť, prezamestnanosť, ale aj to, že nesie v rámci automobilky gro nákladov na vývoj nových technológií. Volkswagen sa preto po dohode s odbormi rozhodol celosvetovo do roku 2020 zrušiť 30-tisíc pracovných miest, z toho až 24-tisíc sa týka samotných zamestnancov značky Volkswagen v Nemecku.
Na oplátku však vznikne v krajine deväť tisíc nových pracovných pozícií v inovatívnych oblastiach ako sú dátoví špecialisti, programátori, odborníci na samojazdiace technológie a služby mobility. Odborári zároveň pretlačili, aby veľká časť výroby elektromobilov a ich komponentov zostala v Nemecku a nesmerovala do závodov v iných krajinách.
Namiesto Bratislavy Wolfsburg
A práve tu vstupujú do hry bratislavská a martinská fabrika Volkswagenu. Vedenie automobilky chcelo
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?