Kiná patrili počas pandémie medzi prvé prevádzky, ktoré sa zatvárali. Počas rokov 2020 a 2021 nehrali takmer celých 345 dní. Komplikáciu pre kiná navyše predstavovali aj streamovacie platformy. Filmové štúdiá potrebovali zarábať, a tak veľké kinohity púšťali priamo do online priestoru. Preto si niektorí diváci zvykli na pozeranie filmov z pohodlia vlastnej obývačky, čo tiež kinám nepomohlo.
Diváci sa do kín vracajú
Pandémia je minulosťou a sály kín sa postupne začínajú zapĺňať. V roku 2022 slovenské kiná predali takmer 4,3 milióna vstupeniek. Oproti roku 2019 ide o pokles o 33 percent.V porovnaní s rokom 2020 sa počet divákov zvýšil o 83 percent, oproti roku 2021 až o 113 percent.
Celkovo sa vlani v kinách odohralo viac ako 190-tisíc predstavení, pričom celkové tržby predstavovali 28 miliónov eur. Zaujímavosťou je, že na slovenské filmy prišlo do kín viac ako pol milióna divákov. Najúspešnejším filmom vlaňajška boli animovaní Mimoni 2: Zloduch prichádza, ktorí zaujali takmer 300-tisíc divákov.
Kiná sa do veľkej miery spoliehali na pokračovanie filmového hitu Avatar: Cesta vody. Film navštívilo viac ako 220-tisíc divákov. Zo slovenských filmov bol divácky najúspešnejší Šťastný Nový Rok 2: Dobro došli, na ktorý prišlo vyše 190-tisíc divákov.
Kiná však dnes predstavujú celkom drahú zábavu. Na jednej strane hrajú rolu ešte dozvuky z pandémie, ktorá kinám značne ukrojila z príjmov, a na druhej strane je tu inflácia a zvýšené energetické náklady. Za lístok pre dospelého v sieti multiplexov Cinema City vo večerných hodinách zaplatí divák rovných desať eur.
V roku 2019 bol lístok o jeden a pol eura lacnejší. Za dieťa do 12 rokov zaplatí rodič osem eur. Kino však poskytuje aj zľavnené vstupné v pondelky alebo do 17. hodiny počas pracovných dní.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?