7. Dedoles
Príjmy 40,4 milióna eur (predtým 60,5 milióna eur)
Dedoles netreba príliš predstavovať. Firma sa dostala do povedomia ľudí vďaka predaju takzvaných veselých ponožiek a ďalšieho podobného sortimentu či známou reklamou s tancujúcimi škrečkami. Značku Dedoles založil v roku 2014 Jaroslav Chrapko, ktorý predtým vlastnil e-shop s predajom tričiek. Spoločnosti sa výrazne darilo a tržby raketovo rástli. V roku 2021 atakovali hranicu 92 miliónov eur a firma pôsobila v dvadsiatke európskych krajín.
Raketový rast však nezvládla a po niekoľkých nesprávnych rozhodnutiach sa ocitla na pokraji krachu. Koncom roka 2022 nastúpil do vedenia firmy manažér Ján Cifra a Jaroslav Chrapko sa stiahol, no ostal jej spolumajiteľom a s manažérmi úzko spolupracoval. Nakoniec sa firmu podarilo zachrániť vďaka reštrukturalizácii a investície od investorov. Vlani firme medziročne klesli tržby
o takmer 20 miliónov eur, po desaťmiliónovej strate z roku 2022 sa jej však podarilo vytvoriť zisk na úrovni sedem miliónov eur.