Rodinná firma Kadlecovcov síce nesie meno OIL JPM, ktoré odkazuje na biznis s čerpacími stanicami, jej podnikateľské aktivity však zahŕňajú aj ďalši činnosti – výrobu piva, vína, gastronomický biznis, biofarmu či nájomné byty.

Prvý pandemický rok priniesol firme z Holíča pokles tržieb o približne 14 percent, ale za vlaňajšok očakáva OIL JPM ich mierny medziročný rast. Kým biznis s čerpacími stanicami zaznamenáva posledné roky pozvoľnejší pokles, darí sa rodinnému pivovaru Wywar, ktorý vďaka technologickým inováciám zvýši produkciu piva o zhruba tretinu.

„Na trhu s pohonnými látkami prebieha už niekoľko rokov tvrdý boj. Veľkým distribučným sieťam je ťažké konkurovať s cenou,“ hovorí riaditeľ OIL JPM Martin Kadlec a dodáva, že čerpacie stanice napriek tomu generujú ešte stále 60 percent tržieb spoločnosti.

Rodinná firma s čerpačkami dlhšiu dobu výraznejšie nepracovala, ale odkedy do bizinsu pred dvomi rokmi vstúpil Martinov mladší brat Peter, ktorý si ich zobral pod patronát, OIL JPM rozbehlo ich obnovu vrátane zmeny sortimentu a posilnenia segmentu občerstvenia.