K úvahám o vytvorení partnerstva firmy podľa vyhlásenia prinútili technologické výzvy a potreba udržať krok s rastúcou konsolidáciou v globálnom automobilovom priemysle.

Toyota v tomto roku dokončila prevzatie výrobcu miniautomobilov Daihatsu Motors, s ktorým Suzuki vedie v Japonsku ostrý konkurenčný boj. Daihatsu i Suzuki vyrábajú a predávajú autá tiež na rozvíjajúcich sa ázijských trhoch.

Suzuki prostredníctvom väčšinového podielu vo firme Maruti Suzuki India dominuje indickému trhu, zatiaľ čo Daihatsu expanduje v Malajzii a Indonézii, napísala agentúra Reuters.

Spoločnosť Suzuki sa tento rok dostala do problémov v súvislosti s testovaním spotreby vozidiel. Automobilka v máji priznala, že v Japonsku od roku 2010 používala metódy testovania spotreby, ktoré neboli v súlade s predpismi. Poprela však, že by sa týmto spôsobom snažila údaje o spotrebe umelo vylepšiť.

Suzuki je štvrtým najväčším výrobcom áut v Japonsku. Škandál okolo testovania spotreby otriasol aj menším domácim rivalom Mitsubishi Motors, ktorý používanie metód odporujúcich japonským predpisom priznal už v apríli.

Približne tretinový podiel v Mitsubishi potom kúpila automobilka Nissan Motor. Tá sa tak stala najväčším akcionárom Mitsubishi a získala nad ňou faktickú kontrolu.