Mohlo by sa zdať, že s diskontnými predajňami sa na Slovensku roztrhlo vrece. Predajne s nižšími cenami sa u slovenských spotrebiteľov tešia značnej obľube a nemalý záujem vyvolal koncom apríla tohto roka aj multibrandový reťazec HalfPrice, ktorý v tom čase otváral svoju prvú slovenskú predajňu v Nitre. Na jeseň sa ich počet zvýšil na tri a spoločnosť má plány expandovať ďalej.

Poľský patent na nízke ceny

HalfPrice vznikol na jar v roku 2021 a patrí so značkou obuvi CCC a online obchodmi Eobuwie.pl, Modivo a DeeZee do poľskej skupiny CCC Group. Poľským reťazcom, ktoré razia cestu zliav a nízkych či diskontných cien, sa podľa všetkého slušne darí, a to obzvlášť v strednej a východnej Európe. Ilustratívnym príkladom je obľúbené Pepco, ktoré na Slovensku kontinuálne rastie čo do tržieb i zisku. No expanzívne plány má aj nováčik na slovenskom trhu. Jeho predajný mix tvorí predovšetkým oblečenie, obuv, kozmetika a domáce potreby. Stratégia HalfPrice je však predsa len iná, ako v prípade zabehnutých diskontných reťazcov. Pokiaľ ide napríklad o oblečenie, reťazec nemá vlastnú výrobu, privátne značky ani zazmluvnených producentov. Tovar regulárne kupuje priamo v manufaktúrach konkrétnych značiek. S HalfPrice razí skupina CCC koncept, ktorý je známy ako tzv. off-price, čo je v zásade predaj značkového a dizajnového tovaru za zníženú cenu.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa