Tržby firmy H&M sa v rovnakom období zvýšili o sedem percent na 54,4 miliardy švédskych korún (5,69 miliardy eur). Firme sa v štvrťroku nedarilo v strednej a južnej Európe a USA, naopak, v domácom Švédsku išli obchody lepšie.
Nová značka ARKET sa má objaviť v druhom polroku. Pod novým názvom chce predávať drahšiu módu a rozšíriť podiel na trhu. „Musíme byť rýchlejší a flexibilnejší, aby sme sa vyrovnali s prudkými zmenami v oblasti predaja módy,“ povedal podľa agentúry Reuters šéf spoločnosti Karl-Johan Persson.
H&M tak bude viac investovať aj do logistiky. Po rokoch expanzie na zahraničných trhoch firmu v dizajne aj rýchlosti uvádzania nových kolekcií predbehla konkurencia.
H&M sústreďuje štyri pätiny výroby v Ázii, takže nie je schopná reagovať na priania zákazníkov tak pružne ako najväčší konkurent Inditex. Ten vlastní reťazec Zara a vyrába aj v Európe. Konkurenciou pre H&M je tiež online predajca módy ASOS. Na najväčší trh pre H&M, čo je Nemecko, navyše nedávno vstúpil britský Primark. Tým sa ešte zvýšil tlak na pokles cien.