Americkému reťazcu reštaurácií s rýchlym občerstvením McDonald's stúpol v prvom štvrťroku tohto roka čistý zisk o 11 percent na 1,2 miliardy dolárov. Firme pomohla vyššia návštevnosť jej reštaurácií, zvlášť v Európe. Zisk konkurenčnej spoločnosti Yum Brands Inc., ktorej patria reťazce s rýchlym občerstvením Pizza Hut, Taco Bell a KFC, stúpol o desať percent na 264 miliónov dolárov vďaka rastu v Číne, ktorý vyrovnal i slabý výkon v USA.
Tržby firmy McDonald's stúpli o deväť percent na 6,1 miliardy USD. Tržby v reštauráciách v USA otvorených najmenej rok sa zvýšili o 2,9 percenta, celosvetovo o 4,2 percenta. Spojené štáty sa na celkových príjmoch podieľajú viac než tretinou, Európa 40 percentami.
McDonald's v súčasnosti bojuje sa rastom cien hovädzieho a ďalších prímesí. Tento nárast však firme pomáha vyrovnať rast záujmu o kávu a kávové nápoje. Uvažuje takisto o zvyšovaní cien menu.
Tržby Yum v štvrťroku vzrástli na 2,43 miliardy USD z 2,35 miliardy pred rokom. Firme sa darilo hlavne v Číne, kde jej tržby v prevádzkach otvorených najmenej rok stúpli o 13 percent. Prevádzkový zisk čínskych operácií bez zahrnutia vplyvu zmien výmenných kurzov sa zvýšil o 18 percent, v ostatných zahraničných operáciách o osem percent. V USA naopak prevádzkový zisk klesol o 13 percent.
Yum prevádzkuje takmer 38-tisíc reštaurácií vo viac než 110 krajinách a teritóriách. Z toho je viac než 15-tisíc prevádzok KFC, napísali agentúry AP a Reuters.
Ilustračné foto na titulke - Flickr.com