Takmer každý siedmy človek má v USA skúsenosť s úmyselnou krádežou na samoobslužnej pokladni. Vyplýva to z výsledkov prieskumu portálu lendingtree.com, ktorému sa s tým priznalo 15 percent respondentov. Každý piaty pritom uviedol, že sa dopustil neúmyselnej krádeže, keď omylom vzal niečo, čo nezoskenoval. Takmer tri štvrtiny opýtaných si myslia, že samoobslužné systémy uľahčujú krádeže.
Príbeh mladého Francúza, ktorý začiatkom roka 2019 kúpil vyše tristoeurovú hraciu konzolu za deväť eur, pritom dostatočne poukázal na neduhy samoobslužných pokladní. Tento nákup sa mu podaril vďaka tomu, že konzolu položil na váhu a vydával ju za ovocie a zeleninu.
Ďaleko od dokonalosti
Pravdou je, že samoobslužné pokladne majú od dokonalosti ďaleko. Nejde len o komplikácie pri platení, ktoré občas môžu nastať a neraz nastávajú, ale aj o to, že zvyšujú riziko krádeží. Kanadský portál cbc.ca informoval o tom, že podľa štúdie Leicesterskej univerzity a ECR Retail Loss Group z roku 2022 pripisovali predajcovia 23 percent strát na vrub samoobslužných systémov, bez ohľadu na to, či šlo o úmyselné krádeže, neúmyselné chyby zákazníkov pri blokovaní alebo systémové chyby. Prieskum zmapoval 93 predajcov z 25 krajín, pričom viac ako polovica respondentov bola z Európy.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?