Dánska spoločnosť minulý rok stlačila tlačidlo „reset“ a uznala, že jej podniky sú príliš komplikované. Snahu Lega o zotavenie však brzdil bankrot najväčšej americkej siete hračkárstiev Toys "R" Us.

No dopyt po nových produktoch, napríklad po dinosauroch z radu Jurassic World, pomohol výrobcovi obľúbenej stavebnice dosiahnuť stabilné tržby v prvých šiestich mesiacoch 2018.

„Som spokojný, pretože sme sa usilovali o stabilizáciu rastu v tomto roku a dosiahli sme to už v prvej polovici,“ povedal generálny riaditeľ Niels Christiansen. Celkovo predaj v prvom polroku vzrástol o percento, zatiaľ čo tržby v konštantných menách stagnovali a v dánskych korunách klesli o päť percent na 14,3 miliardy dánskych korún (1,92 miliardy eur).

To je ďaleko od ich nárastu o 25 percent v roku 2015. Tržby v západnej Európe stúpli o nižšie jednociferné číslo pri konštantných kurzoch, zatiaľ čo v Severnej Amerike mierne klesli. Čína zostala „jasným bodom“ s dvojciferným nárastom tržieb, hoci sa podieľa menej ako desiatimi percentami na celkovom obrate spoločnosti.

Lego plánuje otvoriť dva vlajkové obchody v Šanghaji a Pekingu a pokračovať v spolupráci s čínskym internetovým gigantom Tencent. Spolupracuje s miestnymi vzdelávacími inštitúciami, štátnymi aj súkromnými školami v Číne, aby naučilo deti hrať sa s Legom v rámci zlepšovania motorických zručností, kreativity a pozornosti. „Číňania oceňujú, že sa deti niečo učia, keď sa hrajú,“ povedal N. Christiansen.

Lego, ktorému konkurujú výrobca bábiky Barbie, firma Mattel a Hasbro (výrobca My Little Pony), stavilo tiež na hračky, ktoré kombinujú fyzické dieliky stavebnice s online svetom. Jedným úspešným príkladom je aplikácia, prostredníctvom ktorej deti môžu napísať jednoduchý kód na ovládanie vlaku postaveného z kociek DUPLO alebo Batmobilu.