Ukončenie spolupráce so zápasníkom Attilom Véghom zo strany slovenského zastúpenia francúzskej automobilky Renault vyvolalo rozsiahle debaty medzi odbornou, ale aj laickou verejnosťou. A. Véghovi sa totiž vypomstilo, že v nedávnych prezidentských voľbách podporil neskoršieho víťaza Petra Pellegriniho.
Strata relevancie
Problém však nebol v tom, že zápasník podporil práve P. Pellegriniho, ale v tom, že išlo o politický názor. Každý má síce právo vyjadriť ho, no firma Renault je apolitická a to isté vyžaduje aj od influencerov, ktorí sú so značkou spájaní. Celý spor má hneď niekoľko rovín. Okrem tej marketingovej aj spoločenskú či právnu, ktoré môžu byť pre budúcnosť spoluprác medzi značkami a influencermi kľúčové.
„Toto je veľmi pekný lokálny príklad toho, že hodnoty značky musia byť zhodné s hodnotami influencera a tieto ciele, očakávania, hodnoty a komunikácia potrebujú byť zaznamenané v zmluve,“ hovorí pre TREND expertka na influencer marketing Tamara Gončarová.
Na úrovni globálnych, ale aj lokálnych značiek môže spolupráca s influencermi pozitívne, ale samozrejme aj negatívne ovplyvniť vnímanie značky. Záleží napríklad na tom, či ide o spoluprácu krátkodobú, napríklad podporou predaja produktu, alebo dlhodobú, kedy je influencer ambasádorom značky. Zodpovedné značky si preto analyzujú možné riziká vyplývajúce z takýchto spoluprác a v optimálnom prípade si zmluvne zadefinujú rámec spolupráce.
Emocionálna angažovanosť zákazníkov voči influencerovi môže ovplyvniť ich nákupné rozhodnutia a lojalitu voči značke. „Vplyv môže byť zásadný. Preto je dôležité pri spoluprácach vedieť či influencer oslovuje želanú cieľovú skupinu a či reprezentuje hodnoty značky,“ hovorí pre TREND Alexander Smik, prezident Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS) a CEO agentúry applepie.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?