Streamingový gigant sa doteraz reklamám vyhýbal. Všetko však nasvedčuje tomu, že slabé hospodárske výsledky a prepad akcií donútili spoločnosť o reklame premýšľať. Spoločnosť ale nepriznáva, že za úmyslami je nespokojnosť s číslami a ubúdajúci predplatitelia. Plány s reklamou obhajuje s tým, že chce dať zákazníkom na výber.
„Diváci Netflixu vedia, že som proti reklame a zároveň, že som fanúšik predplatného. Som však ešte väčší fanúšik možností výberu pre zákazníka, čo tým, ktorí chcú mať nižšiu cenu a sú tolerantní voči reklame, umožní dostať to, čo chcú,“ uviedol výkonný riaditeľ spoločnosti Reed Hastings po zverejnení hospodárskych výsledkov.
Niektoré menšie streamovacie spoločnosti už tento koncept fungovania majú. K dispozícii sú väčšinou dva balíky, pričom jeden z nich je zväčša lacnejší a pred alebo prípadne aj počas prehrávania obsahu sa spúšťajú reklamy. Zatiaľ nie je jasné, kedy novinku plánuje spustiť aj Netflix. R. Hastings oznámil investorom, že spoločnosť sa pokúsi preskúmať možnosť zavedenia reklám počas jedného až dvoch rokov.
Reklamy možno už tento rok
The New York Times však prišiel so správou, že reklamy by mohli byť realitou už tento rok. Informácie majú priamo z prostredia Netflixu, no hovorkyňa spoločnosti tieto tvrdenia odmietla komentovať. V súčasnosti sa reklame nevyhne žiadna veľká streamovacia spoločnosť. Niektoré už reklamy v lacnejšej verzii predplatného ponúkajú, iné ich vznik len oznámili.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?