Pre český a slovenský trh, kde zatiaľ Zuno pôsobí, sa totiž Raiffeisen rozhodla vytvoriť novú pozíciu spoločného generálneho riaditeľa. Od 1. novembra by sa ním mal stať Nór Oyvind Oanes, ktorý doteraz šéfoval len slovenskej pobočke.

Podľa vyjadrenia banky jej má O. Oanes na pozícii spoločného šéfa pomôcť v snahe rásť a posilniť pozíciu Zuna na slovenskom i českom trhu. "Som presvedčený, že potenciál Zuna sa zatiaľ nevyužil," povedal s tým, že sa v banke budú snažiť o pribúdanie klientov rýchlejším tempom.

Zuno vysvetľuje vymenovanie nového generálneho riaditeľa zo strany Raiffeisen Bank ako vyjadrenie dôvery zo strany matky celému projektu internetovej banky v Česku a na Slovensku. "Raiffeisen Bank International je odhodlaná naďalej podporovať rast Zuna na Slovensku a v Česku. Veríme, že pod vedením Oyvinda Oanesa sa banka posunie na ďalšiu úroveň," potvrdil Aris Bogdaneris, prevádzkový riaditeľ Raiffeisen. Dodal, že skúsenosti Zuna s digitálnym bankovníctvom využije celá rakúska skupina.

Od konca júla sa pritom špekulovalo, že banka, ktorá vykázala za minulý rok stratu 95 miliónov eur, môže zaniknúť a jej klienti prejdú na Slovensku pod Tatra banku a v Česku ich prevezme Raiffeisenbank. Ako jednu z možností to naznačil v rozhovore pre Lidové noviny riaditeľ českej Raiffeisenbank Mario Drosc, skupina neskôr uviedla, že značka Zuno má naďalej na trhu zotrvať.

Oyvind Oanes má 41 rokov a do Zuna prišiel v januári 2012 ako hlavný marketingový riaditeľ a viedol slovenskú pobočku Zuna. V uplynulých 14 rokoch zastával vedúce marketingové pozície na rôznych trhoch - v GE Money v Nórsku, Švajčiarsku a Rusku či v rakúskej banke BAWAG PSK.

Zuno Bank vstúpila na slovenský trh v roku 2010, do Česka v polovici nasledujúceho roka a v regióne strednej a východnej Európy bola jednou z prvých internetových bánk. V súčasnosti združuje takmer 200-tisíc klientov.