Celková spotreba alkoholu síce v posledných rokoch na Slovensku klesá, liehoviny však tvoria jej značnú časť. Na priemerného obyvateľa Slovenska ročne pripadá spotreba takmer desiatich litrov liehovín ročne, dovedna sa ich tak skonzumuje viac ako 50 mil. litrov. Svoj podiel na pokrývaní dopytu reštaurácií, hotelov, ale aj bežných zákazníkov v retailových predajniach, majú aj domáci výrobcovia.

Štatistický úrad sleduje výrobu tvrdého alkoholu v spotrebiteľskom balení na Slovensku vyjadrenú v stopercentnom alkohole. V roku 2020 sa ich v takomto prepočte podľa jeho dát vyrobilo takmer 16 mil. litrov. Najväčší podiel na výrobe majú liehoviny a likéry, nasledované vodkou a ginom, respektívne borovičkou, a ovocnými destilátmi. Celkový objem výroby medziročne mierne klesá.

Efektívnejší predaj

Jednoznačným lídrom slovenského trhu liehovín ostáva spoločnosť St. Nicolaus z Liptovského Mikuláša. Firme, ktorá stojí za výrobou rovnomennej vodky, ale napríklad aj likéru Demänovka, sa vlani podarilo dosiahnuť rekordné tržby v objeme viac ako 36 mil. eur. Okrem predaja vlastných výrobkov ich približne pätinovým podielom tvoril predaj tovarov dovážaných zo zahraničia.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa