Vplyv pandémie v oblastiach ako priemysel či doprava si vie predstaviť každý. Posledné dva turbulentné roky však nenechali chladnou ani oblasť právnych služieb. Právnické kancelárie sa museli vyrovnať nielen s prípadnými ekonomickými problémami svojich klientov, ale aj výzvami, ktoré covid-19 pripravil pre nich.

V hlavnej úlohe technológie

Hlavným problémom bola komunikácia. Advokáti museli aj počas pandémie zabezpečiť klientom účinný prístup k právnej pomoci. Určitú výhodu na trhu preto mali veľké kancelárie, ktoré už prešli na vysoký stupeň digitalizácie a poskytovali širokú paletu služieb. Pandémia totiž urýchlila digitalizáciu firiem a ich procesov a zdôraznila význam technológií, prepojiteľnosti a kybernetickej bezpečnosti.

Potvrdzuje to napríklad kancelária  Havel & Partners, ktorá v roku 2021 zaznamenala rastúci záujem o právne služby z rýchlo sa rozvíjajúcej technologickej oblasti digitálnej transformácie. „Viac ako kedykoľvek predtým sa objavujú „digital born“ (vytvorené v elektronickom prostredí) služby, ktoré nikdy nemali svoj papierový predobraz a často pristupujú k zákazníkovi novým spôsobom,“ vysvetľuje riadiaci partner spoločnosti Jaroslav Havel.

Zmena nastala aj v rámci fungovania samotných firiem. Niektoré z nich vytvorili napríklad špecializované tímy na pomoc klientom počas pandémie alebo zmenili organizáciu práce. V roku 2021 si už mnohé kancelárie zvykli na novú situáciu, no zároveň dochádzalo k prehlbovaniu ekonomických a ďalších následkov pandémie s dosahmi aj na činnosť advokátov.

Závislosť od klientov

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa