Keď ste v minulosti chceli nahradiť mäso niečím vegetariánskym či dokonca vegánskym, museli ste sa uspokojiť väčšinou iba so sójou. Tá však spravidla chutila... ako sója.

S príchodom moderných rastlinných náhrad mäsa so skutočne mäsovou chuťou však začína sektor priťahovať aj ľudí, ktorí nie sú vegáni či vegetariáni z presvedčenia. Zaužíval sa pre nich dokonca samostatný pojem – flexitariáni.

V ramci Food festivalu na brastislavskom hrade vycapny Marek Schulz predviedol, ako sa spravne capuje pivo.
Neprehliadnite

Slovenské pivo v kríze. Veľkým firmám lockdowny osekali zisky, malé sú v hlbokej strate

Obmedzenie mäsa je rýchlo rastúci trend najmä medzi mladými a viaceré potravinárske firmy už naň reagujú.

Spotrebu ťahajú mladí

Ako prvá zobrala burzu útokom americká firma Beyond Meat ešte v roku 2019. S úspechom priekopníckej firmy z Kalifornie sa otvorila doslova nová éra. S vlastnou ponukou bezmäsitého mäsa nasledovali Burger King, KFC či Dunkin Donuts.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa