R. Lauren sa z vlastnej firmy, ktorú založil pred takmer polstoročím, úplne nestiahne. Zostane výkonným prezidentom a bude viesť tím návrhárov. Jeho módne impérium zahŕňa vyše dve desiatky brandov, napríklad Polo, Club Monaco alebo Denim & Supply. Okrem odevov a doplnkov ponúka pod vlastnými značkami tiež nábytok, dekorácie do domácnosti či obuv.
Angažovanie S. Larssona potvrdzuje trend, keď luxusné brandy dosadzujú do vedenia manažérov z
konkurenčných firiem zameraných na masovú spotrebu. Agentúra Reuters spomína príklad Grity Loebsackovej, bývalej viceprezidentky výrobcu spotrebných tovarov Unilever, ktorá sa stala výkonnou šéfkou luxusnej divízie spoločnosti Kering, zahŕňajúcej značky ako Stella McCartney či Gucci.
Podľa denníka New York Times (NY Times) výmena na čele Ralpha Laurena symbolizuje prebiehajúce obdobie nástupníctva v najznámejších amerických módnych domoch, ktoré pomohli zviditeľniť vo svete americký štýl. Končí sa zlatá éra povojnových dizajnérov, ktorí vybudovali brandy ako Donna Karan alebo Calvin Klein.
Expert na módu pre mladých
S. Larsson nastúpi ku kormidlu Ralpha Laurena od novembra. Má bohaté skúsenosti z riadenia značiek zo segmentu takzvanej „fast-fashion“ módy obľúbenej najmä medzi mladými ročníkmi, ktorú reprezentujú napríklad siete H&M alebo Zara. Zvyknú využívať efektívne distribučné kanály, prostredníctvom ktorých dokážu „točiť“ módne kolekcie na trhu častejšie než konkurencia.
Švédsky manažér oživil predaj divízie Old Navy. Jej tržby vlani narástli o osem percent na 6,6 miliardy dolárov, čo predstavovalo najväčšiu časť (približne 40 percent) celkového príjmového koláča Gapu.
„Rozumie globálnym dodávateľským sieťam a to je jedna z vecí, ktorú sa Ralph Lauren v súčasnosti pokúša zaviesť,“ cituje agentúra Reuters vyjadrenie Ricka Snydera, analytika spoločnosti Odeon Capital, na adresu S. Larssona. Severský manažér podľa neho zapadá do plánov Ralpha Laurena, ktorý sa snaží reorganizovať a centralizovať štruktúru biznisu a značiek. Firma narástla do rozmerov, keď potrebuje viac systému a kontroly a výmena výkonného šéfa je prirodzeným krokom, domnieva sa R. Snyder.
Tržby zaznamenali pokles
Zmena na čele Ralpha Laurena môže byť podľa NY Times vnímaná aj ako pokus o upratanie vo financiách firmy. V ostatnom finančnom roku uzatvorenom na konci marca zvýšila tržby o dve percentá na 7,6 miliardy dolárov, no jej zisky sa dostali pod tlak silného dolára a intenzívnej konkurencie v luxusnom segmente.
Prvý kvartál súčasného finančného roka už bol v znamení päťpercentného poklesu tržieb, zisk firmy spadol o tri pätiny na 64 miliónov dolárov. Do určitej miery je to odrazom snahy držať si odstup od diskontného predaja, čo sa konkurentom jeho rangu nie vždy darí, hovorí pre Financial Times Michelle Grantová, retailová analytička spoločnosti Euromonitor.
Podľa analytikov sa však takýto prístup v dlhodobej perspektíve Ralphovi Laurenovi vyplatí. Najmä pri pohľade na to, ako konkurencia typu Michael Kors stráca svojou všadeprítomnosťou imidž výnimočnej značky.