Obomi smermi bude lietať jedenásťkrát týždenne lietadlom A320. Pôvodne malo byť iba sedem letov, ale Eurowings na Stansted presunul kapacitu z plánovaných letov do Ríma, lebo o Stansted registruje na rakúskom trhu údajne značný záujem. Od stredy začne Eurowings lietať z Viedne aj na Malorku a cez zimu sa má lietať aj do Barcelony.
Konceptom nového Eurowings chce Lufthansa odpovedať na rozmach a konkurenciu lowcostovej dopravy v Európe. Tomuto dopravcovi odovzdáva s výnimkou Frankfurtu a Mníchova spojenia bez medzipristátia zo všetkých nemeckých miest.
V priebehu niekoľkých rokov má z Eurowingsu vzniknúť po spoločnostiach Ryanair a easyJet tretí najväčší európsky lowcost. Na palube má súčasne tri cenovo i rozsahom služieb výrazne rozdielne triedy – Basic predstavuje lowcostové služby, Smart zasa služby, ktoré predstavujú súčasný štandard ekonomickej triedy a najdrahší Best smeruje k službám v biznis triede.
Do jari bude z Viedne lietať lietadlo nemeckého Eurowingsu, od jari však rakúske spoje preberie v Rakúsku registrovaná nová spoločnosť EWAT (skratka pre Eurowings Austria), prepojená na skupinu Lufthansa. Pôvodne sa mala firma volať Eurowings Europe. K súčasným destináciám má od konca marca pribudnúť Bastia, Valencia, Faro a Alicante.
V regióne okolo Viedne a Bratislavy sa ponuka lacných letov do Londýna rozšíri. Ryanairu určite ubudne z každej linky istý počet rakúskych cestujúcich, lebo predlžovať si dopravu cestovaním do Bratislavy a navyše platiť aj autobusom nebude atraktívne.
Reálny počet rakúskych cestujúcich linkami Ryanairu z Bratislavy nie je známy. Hovorkyňa letiska Milana Rastislava Štefánika v Bratislave Veronika Ševčíková pre TREND.sk povedala, že tieto počty sa nesledujú. Cestujúci z Bratislavy tvrdia, že na palube Ryanairu veľa nemčiny nepočujú. Určite sa neočakáva odliv bratislavských pasažierov do Viedne aj kvôli strate času a dopravou do Schwechatu.
Na začiatku svojej prítomnosti v Bratislave Ryanair pre Britov spoje do Bratislavy označoval ako lety do Vienna (Airport Bratislava), potom však z tejto prezentácie ustúpil a na svojich tlačových besedách šéf Ryanairu Michael O'Leary prízvukoval, že jeho firma lieta do Bratislavy. O Viedeň ako destináciu by záujem mal, viac razy však vyhlásil, že mu nevyhovujú tamojšie cenové i prevádzkové podmienky.
Z Viedne na iné londýnske lowcostové letisko Luton začal lietať aj britský easyJet, ale iba dvakrát týždenne. Bratislava má s Lutonom lietadlami Ryanairu denné spojenie.