Kalifornský výrobca a distribútor značkovej módy, ktorá si razila cestu najmä medzi nadšencami surfingu, skejtbordingu či snoubordingu stráca dych. Na druhú koľaj medzi zákazníkmi ho odsúva konkurencia predajcov takzvanej fast-fashion módy, ako je napríklad švédska sieť H&M, ktorá láka mladé zákaznícke ročníky nižšími cenami a trendy oblečením.

Súčasťou plánu Quiksilveru je dohoda so spoločnosťou Oaktree Capital Management, ktorá je jedným z veriteľov. Módnemu brandu má zabezpečiť injekciu 175 miliónov amerických dolárov na prefinancovanie obdobia reštrukturalizácie, ktorá sa týka výhradne americkej vetvy biznisu. Quiksilver tvrdí, že jeho podnikanie v Európe a na austrálskom kontinente stojí na pevných nohách.

Po ukončení sa Oaktree má stať väčšinovým vlastníkom Quiksilveru. Pikantériou je, že táto firma už drží opraty v konkurenčnom brande Billabong, kde kontroluje takmer pätinový podiel. Ide o kapitálovo silného investora z Los Angeles, ktorý spravuje viac ako sto miliárd dolárov.

Upadajúcu kondíciu Quiksilveru dokumentuje vývoj akcií, ktoré podľa agentúry Bloomberg tento rok stratili štyri pätiny hodnoty. Za posledný rok klesol predaj firmy o 13 percent a skončila so stratou vyše tristo miliónov amerických dolárov. Viac ako polovica jej obratu pochádza z trhov mimo Spojených štátov. Na konci apríla mal Quiksilver celkovo 700 maloobchodných predajní.

V žiadosti zaslanej súdu Quiksilver podľa Bloombergu priznal dlhy vo výške 826 miliónov dolárov a aktíva v hodnote 337 miliónov dolárov. Návrh reštrukturalizačného plánu predpokladá odpis dlžôb za zhruba pol miliardy dolárov.

Pri zrode značky Quiksilver stáli Alan Green a John Law, keď na prelome 60. a 70. rokov minulého storočia začali v Austrálii obchodovať s modernými šortkami pre surferov. Časom brand prenikol na americký trh a po ňom do Európy. V osemdesiatych rokoch Quiksilver predstavil prvú kolekciu oblečenia pre snoubording. Do portfólia firmy patrí aj dámska línia oblečenia a doplnkov Roxy, krátky čas v ňom bola tiež lyžiarska značka Rossignol.