PSA požiadala o investičné stimuly v súvislosti s prípravou na výrobu malého vozidla s pracovným označením P21, ktoré by mala vyrábať od roku 2018 v Trnave. Zámer počíta s tým, že od roku 2020 by z výrobných liniek schádzal 180-tisíc týchto vozidiel ročne.

Automobilka v súčasnosti na Slovensku montuje modely Citroën C3, Citroën C3 Picasso a Peugeot 208. Výroba posledných dvoch spomínaných modelov by na Slovensku mala skončiť postupne do roku 2019 a nahradiť ich má práve nové vozidlo, ktorého produkcia by vytvorila 420 nových pracovných miest.

Podľa denníka Sme sú navrhované investičné stimuly pre PSA v prepočte na novovytvorené pracovné miesta vyššie, než štát poskytol firmám v uplynulých rokoch.

PSA investuje v Trnave 165 miliónov, žiada stimuly

Priestory montáže automobilov v PSA Peugeot Citroën v Trnave Zdroj: SITA

Automobilový priemysel je jedným z hlavných ťahúňov slovenského hospodárstva a Slovensko je v prepočte na obyvateľa najväčším výrobcom áut. Zástupcovia odvetvia však dlhodobo upozorňujú na nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily. Napríklad PSA zamestnáva na Slovensku tiež cudzincov.

Slovenský závod automobilky sa nachádza v regióne, kde je nezamestnanosť nižšia ako celoštátny priemer a je vzdialený len niekoľko desiatok kilometrov od pripravovaného závodu britskej automobilky Jaguar Land Rover.

Slovenská továreň PSA, ktorá by v nasledujúcich rokoch mala začať montovať i motory, zvýšila vlani výrobu medziročne o štyri percentá na nový rekord 315 050 vozidiel. Okrem PSA montujú vozidlá na Slovensku aj závody juhokórejskej automobilky Kia Motors a nemeckého Volkswagenu.