V pražskom Karlíne spoločnosť otvorila svoj druhý „fitness hub“, ktorý okrem výdaja a predaja tovaru slúži aj ako komunitné miesto. Prvé miesto tohto druhu GymBeam otvoril v Budapešti aj spolu so skladovými priestormi, ktoré majú zabezpečiť doručovanie produktov do dvoch hodín v rámci mesta. Praha je po hlavnom meste Maďarska druhým mestom s najväčším počtom zákazníkov, takže plány sú rovnaké, informuje portál Czechcrunch.
Do Ruska nepôjde
E-shop dnes pôsobí v 14 krajinách strednej a východnej Európy, pričom doteraz registruje viac ako šesť miliónov zákazníkov a počet odoslaných produktov vzrástol už na viac ako desať miliónov. Jedným z trhov, na ktorých GymBeam pôsobí je aj Ukrajina. Zaujímavosťou je, že vojna zasiahla biznis spoločnosti len čiastočne. Prvé tri týždne firma na Ukrajinu neposielala žiadne balíky, no potom logistiku obnovila a dnes obsluhuje približne 70 percent územia.
Doba kamenná je späť. E-commerce slabne, nákupné centrá cítia silný návrat ľudí aj tržieb
Ukrajina pred inváziou predstavovala pre GymBeam šiesty najväčší trh. Poľsko bolo pre GymBeam piatym najväčším trhom s medziročným rastom o 300 percent, no ten prekonala Ukrajina s rastom o 500 percent, za čo môže podľa slov Dalibora Cicmana, CEO GymBeamu najmä úbytok globálnych konkurentov, ktorý zásobovali ukrajinských zákazníkov z Ruska. Spoločnosť navyše v posledných kvartáloch nezaznamenala pokles na žiadnom z trhov, na ktorých pôsobí.
GymBeam plánuje expanziu na ďalšie trhy. Zamerať sa chce hlavne na nemecky hovoriace krajiny, prípadne na Taliansko, a to aj s využitím známych trhovísk Amazon či Otto. GymBeam uvažoval o expanzii aj na ruský trh, no po invázii na Ukrajinu už tieto plány nie sú reálne.
Na obzore ďalšia investícia
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?