Z pohľadu automobilového sektoru to bola tvrdá rana. A lekcia zároveň. Koronavírus odhaľuje ako veľmi je dnes priemyselný a najmä automobilový svet viazaný na čínsku produkciu a obchod. Ako veľmi je dnes všetko okolo nás označené nálepkou: Vyrobené v Číne. A tiež ako veľmi dokáže aj v pomerne krátkom čase ovplyvniť fungovanie najväčších európskych firiem fakt, koľko ich produktov sa predáva v najľudnatejšej krajine sveta.

 

Pre lepšiu predstavu tohto vzťahu niekoľko faktov. Podľa Európskej asociácie výrobcov automobilov (ACEA) je Európska únia v súčasnosti najväčším vývozcom osobných automobilov do Číny a predstavuje 53,3 percentný podiel celkového čínskeho dovozu automobilov.

Naopak, Čína je druhým hlavným exportným trhom osobných automobilov vyrobených v Európe. Po Spojených štátoch. Takmer 18 percent celkovej hodnoty vývozu automobilov z únie smeruje do Číny.

Obrovský dopad na automotive

„Takmer nikto teraz nič nekupuje“, argumentovala k februárovým, pomerne pochopiteľným, štatistikám Čínska automobilová asociácia. Iste, nové auto nie je zrazu takou prioritou, keď ide 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa