Šoféri na ďalšie priečky umiestnili predajcov paliva značiek Lukoil, Jurki, Metro, Gas, Dalioil a Gulf.
Tri najväčšie siete dominovali aj rebríčku celkovej spokojnosti. Zvíťazila v ňom značka Shell, ktorej dalo najvyššiu známku 34 percent jej zákazníkov. Túto známku mohli opýtaní udeliť viacerým čerpačkám naraz.
„Na druhom mieste skončil Slovnaft, s ktorým je celkovo spokojných 32 percent zákazníkov. OMV dosiahla v tomto ukazovateli 26 percent. Ostatné siete čerpacích staníc skórovali jednociferným percentom,“ hovorí pre TREND.sk Andrea Vlčeková, Business Unit Director pre oblasť Loyalty & CEM spoločnosti Ipsos.
Iný vek, iná priorita
Prieskumnú agentúru zaujímalo aj to, ktoré parametre sú pre Slovákov dôležité pri výbere čerpacej stanice.
Až tri štvrtiny respondentov dali prioritu kvalite pohonných hmôt, cena ju obdržala od 69 percent opýtaných. Na treťom mieste sa s 59 percentami umiestnila dostupnosť čerpacej stanice, za ktorou nasledovali kvalita služieb a ochota personálu.
Pod nimi skórovali priateľskosť personálu (39 %), čistota čerpacej stanice (38 %), ponúkaný servis, ako napríklad vysávač či autoumyváreň (24 %), ponuka nepalivového tovaru (12 %), reštaurácia v priestore stanice (deväť percent) a dostupnosť nabíjacej stanice elektromobilov (osem percent).
Líšili sa i priority jednotlivých vekových kategórií. Kým u mladých ľudí do 26 rokov medzi ne patrila napríklad ponuka nepalivového tovaru a reštaurácia v priestoroch čerpacej stanice, u ľudí nad 54 rokov zaujala významnejšie pozície kvalita pohonných hmôt, ako aj kvalita služieb.