Aktualizované o 15:35 o reakciu mBank a ďalšie informácie
mBank ešte pred mesiacom tvrdila, že „nové funkcie revolučného internetového bankovníctva“ spustí 10. februára. Uviedla síce, že ho bude klientom sprístupňovať postupne, no tí, ktorí sa zaregistrovali medzi prvými, ho mali mať dostupný hneď v pondelok. Zvyšní mali pribúdať až do konca marca.
„Zákazníci mBank budú môcť ‚ochutnať‘ nové internetové bankovníctvo už vo februári 2014. Ako prví ho začnú používať zákazníci, ktorí sami požiadajú o prednostný prístup v súčasnom internetovom bankovníctve,“ napísala banka ešte v decembri.
Banka následne v januári klientov nabádala, aby sa zaregistrovali prostredníctvom svojho starého internet bankingu, prípadne na webstránke banky, a mali tak možnosť byť od tohto pondelka medzi prvými, ktorým bude služba aktivovaná. Zákazníci sa však teraz sťažujú, že aj keď boli vopred zaregistrovaní a banka ich ešte v nedeľu informovala, že budú môcť novinku od začiatku týždňa využívať, nestalo sa tak a nový banking im stále nefunguje.
Po zadaní prihlasovacích údajov systém banky tvrdí, že používateľ tieto zadal nesprávne a varuje, že po treťom nesprávnom zadaní mena a hesla bude prístup zablokovaný.
„Zákaznícke kontá sú v týchto chvíľach prenášané do systému nového a revolučného internetového bankovníctva, ktoré mBank predstavila dnes. Prenášame vyše 600-tisíc zákazníkov i s ich dvojročnou históriou. Tešíme sa veľkému záujmu o náš nový internet banking a zákazníkov ubezpečujeme, že ho budú mať k dispozícii v blízkom čase. Budú tak môcť využívať všetky jeho moderné funkcionality,“ povedal hovorca mBank Matej Kubinec. Ako doplnil, „prístup do doterajšieho systému internetového bankovníctva je stále k dispozícii a bude funkčný až do konca apríla“.
Na dezinformáciu sa klienti sťažujú aj na profile banky na Facebooku. Tvrdia, že argument banky o technických dôvodoch, pre ktoré sa nedá nový internet banking spustiť pre všetkých, je len výhovorka.
Ďalšia časť klientov zas obviňuje banku, že pri prihlasovaní sa do nového bankingu zavádza tých, ktorí ho ešte nemajú sprístupnený. Namiesto toho, aby ich stránka informovala, že ešte nemajú službu vytvorenú, im oznámi, že zadali zlé prihlasovacie údaje.
K svojmu účtu sa zákazníci dostanú - paralelne stále funguje stará verzia systému, ktorá by tak či tak mala byť dostupná do konca apríla.
mBank tvrdí, že "tisíce klientov" už majú prístup aj k novému internet bankingu. „Ako prví získali prístup do nového IB predregistrovaní zákazníci, ktorých údaje sú do systému migrované prioritne. Ostatní zákazníci budú nasledovať bezprostredne po nich,“ informoval Juraj Danielis z agentúry PR Clinic, ktorá má na starosti PR mBank.
Podľa skúseností TREND.sk ani predregistrácia nezaručila spustenie nového bankingu v pondelok. Prístup mnohým predregistrovaným klientom nefungoval, hoci ešte v nedeľu večer dostali mail o tom, že nový systém bude spojazdnený v pondelok.
Na Facebooku mBank uviedla, že „z technických dôvodov sa nedá pre všetkých nové IB spustiť naraz.“ Na infolinke mBank ráno priznali pracovníci technické problémy.
Aktuálne mBank na Facebooku tvrdí, že prístup do nového systému dostanú prví klienti najneskôr od tohto štvrtka. Rovnaké problémy sprevádzali štart nového systému v Česku.
Jednou z hlavných funkcií nového bankovníctva má byť prepojenie s facebookovým profilom. „Medzi ďalšie praktické funkcie bude patriť napríklad automatické plánovanie osobných financií, prehľad príjmov a výdavkov podľa kategórií alebo vyhľadávanie platieb po vzore Googlu,“ informovala mBank.
Banka ďalej prešla výraznym redizajnom. V rámci projektu Nová mBank predstavila nové logo a korporátny dizajn, zmenila tiež vzhľad svojej internetovej stránky. „Homepage mBank bude vyjadrovať filozofiu mBank a bude pripomínať skôr internetový e-shop než korporáciu. Odvážny koncept nového loga pripomínajúci čiarový kód je z dielne agentúry BNA. Vybraná škála farieb nadväzuje na farby súčasného loga s kvetinkou a vyjadruje blízkosť k zákazníkom a pochopenie ich potrieb. V Poľsku vďaka väčšej diverzifikácii obchodných línií využijú hneď päť farebných mutácií loga. V Česku a na Slovensku budú využívané zatiaľ len dve. Jedna pre súkromné účty a druhá pre podnikateľskú klientelu,“ informovala v závere minulého roka banka.
Najväčšou zmenou z jej pohľadu je však práve nový banking. „Predstavuje najväčšiu inováciu a zároveň aj investíciu v rámci Novej mBank,“ tvrdí banka.