Beáta Frielichová mala v sebe vášeň pre nábytok, a tak si povedala, že skúsi predávať cez internet aj ďalšie kúsky. Prebaľovacie pulty, detské postieľky, hojdacie koníky či detské postele – domáca garáž sa postupne plnila tovarom a s jeho odosielaním či rozvozom pomáhala v začiatkoch takmer celá rodina na osobných autách s prívesným vozíkom.

Druhý spoluzakladateľ Marek Vavrek, ktorý práve v roku 2012 skončil vysokú školu, si všimol rastúci trend e-shopov, preto spolu založili stránku detskapostel.com a začali budovať túto značku. Postupne pribúdali ďalšie e-shopy a s nimi aj zamestnanci – predovšetkým šoféri, neskôr zákaznícka podpora a marketing.

Z rodinných garáží do vlastného skladu

„V roku 2017 sme sa presťahovali z rodinných garáží do prvých prenajatých skladov a kancelárskych priestorov. Postupne sa ponuka rozširovala aj do ďalších izieb v domácnosti, čo bol pre nás prirodzený krok,“ spomínajú Beáta Frielichová a Marek Vavrek na prvé, ale nie posledné sťahovanie.

Názov Detskapostel, ako aj názvy ostatných ich online obchodov, ktoré sa viazali na konkrétny druh nábytku, ich časom začali obmedzovať. Rozhodli sa ich spojiť do jedného hlavného e-shopu, ktorý bude ponúkať rôznorodejší nábytok, matrace aj bytové doplnky. V roku 2020 tak vzniklo Wilsondo.sk a maskot v podobe tukana, ktorý sa postará o vybavenie celej domácnosti.

„Celé rozširovanie nastalo veľmi prirodzene. Najprv sme spolupracovali s existujúcimi dodávateľmi a potom sme začali vyhľadávať aj nových špecializovaných predajcov. Napríklad takých, ktorí ponúkali pohovky alebo iný nábytok.“

Presun od postieľok pre bábätká po boxspringové postele, sedacie súpravy alebo iné objemné a extrémne ťažké produkty však, samozrejme, bol logisticky náročný. Je to veľká výzva na skladovanie a doručenie ku koncovému zákazníkovi. Aj preto sa firma už v roku 2020 opäť sťahovala.

Na svoju prevádzku využíva Wilsondo platformu Shoptet, ktorá zabezpečuje fungovanie viac ako 7 000 e-shopov na Slovensku.
Zdroj: Wilsondo
Na svoju prevádzku využíva Wilsondo platformu Shoptet, ktorá zabezpečuje fungovanie viac ako 7 000 e-shopov na Slovensku.

Radšej nižší obrat ako predávať nekvalitu

Obchod Wilsondo sa teší z úspechu vďaka servisu, ktorý zákazníkom poskytuje, ale boduje najmä výberom vhodného nábytku.

„Zameriavame sa na atraktivitu daného nábytku a jeho cenovú konkurencieschopnosť. Zároveň riešime reklamovanosť a spätnú väzbu od zákazníkov. Ak treba, rušíme produkty, či niekedy dokonca celých dodávateľov aj za cenu nižšieho obratu alebo zisku,“ vysvetľujú zakladatelia Wilsonda.

Medzi hlavné kritériá výberu patria aj výrobné možnosti dodávateľa. „Ak niečomu venujeme čas, potrebujeme vedieť, že má kapacitu nám vyrábať aj väčšie množstvá tovaru v kratšom čase,“ doplnili.

Nielen vďaka spomínaným zásadám má Wilsondo na konte viac ako 250 000 zákazníkov a zamestnáva takmer 80 ľudí.

Zvládli objednávku 150 postelí aj doručenie na Vianoce

Slováci si ešte vždy radi nábytok prídu pozrieť na vlastné oči, stabilne však rastie aj jeho predaj cez e-shop. „Asi 70 alebo 80 % ľudí stále radšej nakupuje osobne v predajniach, ale potom si radi objednávajú nábytok aj online. Hlavne ak ide o väčšie kusy. Preto už pracujeme na otvorení prvej kamennej prevádzky.“

Na Wilsonde zákazníci najviac vyhľadávajú zariadenie do spálne či obývačky. Počas pätnásťročnej histórie sa však objavili aj kurióznejšie objednávky.

„Pre jedného veľkého poľnohospodára sme raz doručovali 150 poschodových postelí a 300 matracov pre sezónnych pracovníkov, ktorí prichádzajú pomôcť s manuálnou prácou na poliach,“ spomínajú.

Pri rozvážaní nábytku sa pritom nespoliehajú len na kuriérov a špedičné firmy, naopak. Veľké objemné a ťažké kusy si vozia sami vlastnými šoférmi a vlastnou flotilou dodávok. No a párkrát doručovali objednávky aj priamo na Štedrý deň. „Väčšinou to boli postele pre deti alebo iné darčeky, keď nás zákazníci poprosili, či by sme to dokázali stihnúť. Zvládli sme to.“

Stavili na spoľahlivú platformu

Na svoju prevádzku využíva Wilsondo platformu Shoptet, ktorá zabezpečuje fungovanie viac ako 7 000 e-shopov na Slovensku. 

„Shoptet je jeden z najvyladenejších ‚krabicových‘ riešení pre e-shopy na slovenskom, českom a maďarskom trhu. Je super lokalizovaný pre potreby v týchto krajinách, a preto je to zrejme jedna z top volieb. V roku 2018 sme prechádzali na Shoptet z iného riešenia a mali sme vtedy pocit, že prechádzame z trabanta do superba,“ hovoria zakladatelia.

Aj vďaka internetu Wilsondo zároveň prekročilo hranice Slovenska – už v roku 2020 otvorili e-shop v Maďarsku, tento rok sa pridali aj Rumunsko a Česko. Keďže online obchod rástol, potreboval individuálne riešenia a prešiel na Shoptet na mieru v podobe Shoptet Premium.

„Momentálne fungujeme na Shoptet Premium, pretože sme už potrebovali prístup k API. Asi najväčšia špecialita je, že máme interne vytvorenú aplikáciu, cez ktorú spravujeme produkty vo všetkých siedmich e-shopoch v štyroch krajinách. Máme tiež vlastnú aplikáciu na spracovanie, expedíciu a tvorbu rozvozov zo všetkých e-shopov. Samozrejmosťou je synchronizácia skladov medzi všetkými e-shopmi,“ uzatvárajú zakladatelia Wilsonda.

VIAC O E-SHOPE NA SHOPTETE

Vyskúšajte e-shop na Shoptete aj vy
Zdroj: Wilsondo
Vyskúšajte e-shop na Shoptete aj vy