Do boja o získanie banky sa totiž nahrnuli viac ako dve desiatky uchádzačov, informovali české Hospodářske noviny. Raiffeisen Bank Raiffeisen Bank International (RBI) záujem potvrdila s tým, že žiadne ďalšie detaily v súčasnosti konkretizovať nebude.
Prvá časť predaja on-line banky mala byť ukončená 13. februára, do tohto dátumu prijímali Rakúšania nezáväzné ponuky. Teraz by sa mal počet záujemcov zúžiť podľa toho, aké sumy boli ochotní zaplatiť a vybraným bude umožnené vykonať hĺbkový audit, tzv. due diligence.
Zuno je na predaj od januára, Rakúšania sa on-line banky, ktorá pôsobí na Slovensku a v Česku, chcú zbaviť po tom, čo opakovane vykázala stratu a nedarilo sa jej úspešne ponúkať širšie portfólio produktov. V oboch krajinách má banka dohromady zhruba štvrť milióna klientov, na Slovensku, kde pôsobí dlhšie, ich je 140-tisíc.
Hlavným problémom on-line banky je, že nedokázala predať dostatočný počet úverov. Mnoho klientov Zuno totiž vníma iba ako druhú banku, nechodí im tam výplata a v prípade požičiavania si peňazí na niekoľko rokov radšej volia možnosť upísať sa väčším kamenným bankám, ako si úver vybaviť cez internet.
„Možno chceli ísť do hypoték, ak chceli byť primárnou bankou, ale tým, že nemajú pobočkovú sieť, znevýhodňovalo ich to. Len málo ľudí je ochotných si hypotéku objednať online,“ povedal v januári pre TREND.sk analytik z portálu Finančný kompas Maroš Ovčarik.
RBI sa tak rozhodla zbaviť sa celých sto percent v svoje dcére. Ponuky rozposlala bankám i finančným investorom, ktorí by sa kúpou Zuna dostali k bankovej licencii a mohli by s bankou expandovať do ďalších krajín EÚ. „Vstup nového vlastníka by mal byť impulzom pre ďalší rast. Samotný projekt Zuno totiž rakúska skupina predáva stále ako start-up,“ pripomínajú Hospodářske noviny.
Predaj Zuna prichádza po tom, čo sa jej matka RBI prepadla v roku 2014 do historicky prvej straty vo výške 493 miliónov eur. Rok predtým pritom zarobila 557 miliónov. Skupina oznámila, že plánuje predať aj svoje aktivity v Poľsku a Slovinsku.