- V rozhovore sa dozviete
čo je najväčšou výhodou rodinných firiem
aké povahy musia mať jednotliví členovia
či dnes ľutujú nákup firmy, ktorá bola ekonomicky vo veľmi zlom stave
či bola koronakríza doposiaľ najväčšou skúškou ich biznisu
akým spôsobom budú do firmy začleňovať deti a kedy to nastane
Na rozhodujúcich pozíciách vo firme sa podieľate aktuálne spolu s bratom. Čo robí otec? Ešte stále je aktívny člen?
Áno, ešte stále rozhoduje spolu s nami. Kompetencie máme rozdelené. Ja mám na starosti každodennú operatívu, teda chod prevádzok, personálne otázky, komunikáciu s bankami, ale aj komunikáciu firmy smerom navonok. Otec nakupuje obuv a komunikuje s dodávateľmi. Brat Michal sa venuje prevažne eshopu. Keď side o kľúčové veci a rozhodnutia, radíme sa spolu. Musíme ísť jedným smerom.
Kedy ste začali byť vy plnohodnotnou súčasťou rodinnej firmy? Zasväcovali vás rodičia do biznisu od mala?
V podstate áno. Už iba tým, že pochádzame z Partizánskeho, čo bolo obuvnícke mesto. Otec po vyštudovaní vysokej školy začal pracovať v obuvníckych závodoch ZDA Partizánske. V 90-tych rokoch viedol fabriku Rieker v Komárne a Ilave a následne mal na starosti distribúciu a predaj tejto značky pre východoeurópsky trh. Vtedy sme prvýkrát videli topánky aj doma.
Kedy sa osamostatnil?
V roku 2006.
Vy ste sa k nemu pridali?
Ja som vtedy pracoval pre jednu auditorskú spoločnosť, a tým, že práca ma veľmi nenapĺňala, pridal som sa do rodinnej firmy. Cez prázdniny som aj tak stále brigádoval vo fabrike, vedel som, ako sa topánky vyrábajú, tak som to riskol. Mal som 26 rokov. Začali sme zastupovať západoeurópske značky na východoeurópskom trhu. Išlo o renomované firmy. Otec zastupoval firmu Bugatti a Paul Green a ja značku Josef Seibel. To robím popri našom maloobchode dodnes. Otec mi odovzdal veľa skúseností, ale bol som v podstate hodený do vody. Videl som, ako fungujú všetky články reťazca – od vývoja kolekcie, cez výrobu a veľkoobchodný predaj až po maloobchod. Aké majú stratégie, ako rozmýšľajú, čo je pre nich kľúčové.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?