Pred dvoma rokmi ste sa rozhodli začať svoje podnikanie s McDonald’s a presťahovali ste sa z Bratislavy na stredné Slovensko. Ako dnes hodnotíte toto rozhodnutie?
Presťahovať sa zo známeho prostredia Bratislavy a začať nové podnikanie bolo pre mňa veľmi dôležitým životným krokom. Po dvoch rokoch môžem povedať, že to bolo správne rozhodnutie, ktoré ma posunulo osobne aj profesionálne. Napriek výzvam, ktoré franšízové podnikanie prináša, neľutujem, ani som neľutoval, ani na moment. Každý deň mám možnosť učiť sa niečo nové a upevňovať svoje postavenie v systéme McDonald’s.
Ako sa po dvoch rokoch spolupráce s McDonald's pozeráte na to, čo ste sa naučili?
Podnikanie pod značkou McDonald’s je náročné, ale nesmierne napĺňajúce. Vyžaduje si odhodlanie, flexibilitu a schopnosť učiť sa novým veciam. Odmenou je možnosť pracovať pod svetovo uznávanou značkou, ktorá prináša kvalitné produkty a unikátny zákaznícky zážitok. Ak je človek pripravený na výzvy, McDonald’s mu ponúka skvelú príležitosť na profesionálny rast.
Aktuálne prevádzkujete dve reštaurácie – jednu vo Zvolene a druhú v nákupnom centre Europa SC v Banskej Bystrici. Aký bol prechod k druhej prevádzke?
Zvolen je pre mňa srdcová záležitosť, pretože tam sa začala moja cesta ako franšízového partnera. V decembri minulého roka sme otvorili druhú reštauráciu v Banskej Bystrici. Otvorenie sme zvládli za menej ako šesť mesiacov, čo je naozaj mimoriadny čas. Väčšinou to trvá oveľa dlhšie.
Táto reštaurácia je pre mňa aj celý tím veľkým krokom dopredu, a to nielen pre svoju polohu v najväčšom obchodnom centre na strednom Slovensku, ale aj kvôli špecifickým prevádzkovým nárokom.
Čo okrem krátkosti času bolo pri otváraní novej reštaurácie najnáročnejšie?
Bolo potrebné zdvojnásobiť tím a zabezpečiť kvalitný tréning pre nových zamestnancov. Posledné týždne a dni pred otvorením boli mimoriadne intenzívne. Keď sme 6. decembra otvorili dvere reštaurácie a privítali prvých zákazníkov, bol to nezabudnuteľný moment.
Banská Bystrica mala roky jednu reštauráciu McDonald’s. Potrebovalo toto mesto ďalšiu?
Som presvedčený, že Banská Bystrica si svoju druhú reštauráciu zaslúžila. Po takmer 30 rokoch od otvorenia prvej prevádzky bolo načase priniesť zákazníkom ešte lepší prístup k našim produktom a službám. Lokalita v nákupnom centre Europa SC má veľký potenciál osloviť nielen Bystričanov, ale aj návštevníkov z okolia. Navyše pre mnohých je návšteva nákupného centra spojená práve s oddychom a zážitkom a McDonald’s je ideálnou zastávkou.
Vaše reštaurácie vo Zvolene a v Banskej Bystrici sa nachádzajú v odlišných prostrediach. Kým tá zvolenská je klasická samostatne stojaca reštaurácia, ktorá má McDrive aj McCafé, bystrická je súčasťou nákupného centra. Aké sú rozdiely v ich prevádzke?
Reštaurácia v obchodnom centre so sebou prináša špecifické požiadavky na logistiku, tréning personálu a prístup k zákazníkom. Každá z nich má svoje vlastné špecifiká, ale obe zdieľajú rovnaké hodnoty McDonald’s: kvalitu, rýchlosť a úsmev na tvári zákazníka.
Ako hodnotíte pracovný trh v regióne? Bol dostatočný záujem o pracovné pozície?
Príprava personálu bola kľúčová. Záujem o prácu bol pomerne vysoký, čo nám pomohlo obsadiť všetkých približne 50 pracovných miest. Ako je o spoločnosti McDonald’s známe, príležitosť uplatniť sa tu nájde každý, kto má ochotu učiť sa a pracovať v dynamickom kolektíve. Záujemcov prilákali aj bohaté zamestnanecké benefity. Medzi tie najobľúbenejšie patria flexibilný pracovný čas, možnosť profesijného rastu, zľavy na jedlo a nápoje, lístky do kina, permanentky na hokej či príspevky pri životných udalostiach. Tréningu a adaptácii nováčikov sme venovali veľkú pozornosť. Sme hrdí, že sa nám podarilo vytvoriť tím, ktorý je lojálny a motivovaný.
McDonald’s je známy tým, že zavádza množstvo udržateľných a technologických noviniek. Ako sa tieto inovácie prejavujú vo vašich reštauráciách?
V oboch reštauráciách kladieme dôraz na udržateľnosť. Súčasťou banskobystrickej reštaurácie je špeciálna triediaca zóna, ktorá pomáha zákazníkom aktívne sa zapojiť do separácie odpadu. Z technológií, ktoré sú medzi našimi zákazníkmi najobľúbenejšie by som spomenul službu MyOrder v rámci mobilnej aplikácie, ktorá umožňuje zákazníkom objednať si jedlo vopred, zaplatiť ho cez aplikáciu a vyzdvihnúť priamo v reštaurácii. Systém šetrí čas a zvyšuje pohodlie pri návšteve reštaurácie. Pre tých, ktorí do prevádzky nemôžu prísť osobne funguje systém McDelivery. Návštevníkov reštaurácie poteší aj interaktívny hudobný systém, vďaka ktorému si môžu dať zahrať svoju obľúbenú pesničku prostredníctvom aplikácie v telefóne.
Aké sú vaše plány do budúcnosti? Plánujete ďalšiu expanziu?
Momentálne je našou prioritou stabilizácia procesov v oboch reštauráciách. Chceme sa uistiť, že všetko funguje efektívne a naši zamestnanci majú tie najlepšie možné podmienky na prácu. Do budúcnosti sa však určite nebránim expanzii, ak bude tá možnosť a bude to dávať pre všetkých zmysel. Potenciál McDonald's na Slovensku je stále veľký.