V predvianočnom období sa kuriérskym firmám zvýši množstvo prepravených zásielok bežne aj o 60 percent. Aj keď minulý rok bol mimoriadne poznačený bezpečnostnými opatreniami, generálny riaditeľ spoločnosti Direct Parcel Distribution (DPD) Peter Pavuk očakáva, že tohtoročná sezóna bude o niečo slabšia, ako tá v minulom roku.

„Na druhej strane, čoraz viac ľudí nakupuje online a dnes už aj zákazníci, ktorí by pred dvoma rokmi o internetových nákupoch ani neuvažovali, ich vnímajú ako bežnú súčasť života. Samozrejme, stále je tu možnosť lockdownu, ktorý môže mať vplyv na vyšší dopyt po kuriérskych službách,“ reaguje na aktuálnu situáciu P. Pavuk.

Spoločnosť Packeta, ktorí mnohí poznajú ešte pod jej pôvodným názvom Zásielkovňa, očakáva, že v decembri jej objem doručených zásielok vzrastie oproti minulému roku v priemere asi o 50 percent. V tých najexponovanejších dňoch by mohlo ísť dokonca aj o nárast o 100 percent. Už počas lockdownu v marci tohto roka mala firma medziročný nárast prepravených zásielok až o 300 percent.

„Bez ohľadu na vývoj pandemickej situácie, celoročný výsledok rastu doručených zásielok Packetou už teraz odhadujeme až na dvojnásobný. V prípade zhoršenia sa situácie a sprísnenia protipandemických opatrení je predpoklad dopytu po našich službách ešte vyšší,“ približuje CEO spoločnosti Packeta Slovensko Alexander Jančo.

Ilustračné foto.
Neprehliadnite

V e-shopoch pribudlo vlani až 15 miliónov nových nakupujúcich

Aj Slovenská pošta v závere roka štandardne zvyšuje spracovateľské a kuriérske kapacity a pripravuje sa na zvýšenú prevádzku, pričom očakáva jej rast na úrovni 15 až 20 percent oproti minulému roku. 

Na predvianočné šialenstvo sa pripravuje aj Slovenská pošta

Kľúčová je preto dôsledná príprava na toto náročné predvianočné obdobie. „Pripravujeme sa zvýšením svojich kapacít vo všetkých kľúčových procesoch, v spracovaní, preprave, ako aj doplnením doručovateľských kapacít ,“ informuje hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.

„V tomto roku sme do doručovania balíkových zásielok začali zapájať napríklad aj motorizovaných poštových doručovateľov. To znamená, že vo vybraných lokalitách, hlavne na vidieku bude balík doručený spolu s listom či dôchodkom,“ vysvetľuje.

Zároveň doručovanie balíkov bude vo vybraných lokalitách a podľa aktuálnej potreby realizované aj počas sobôt. Cielené bude na fyzické osoby, lebo organizácie sú zväčša počas víkendu zatvorené.

Slovenská pošta spustila prevádzku prvého balíkovoboxu v meste Púchov, 1. februára 2021. Cez balíkoboxy môžu zákazníci okrem vyzdvihovania a podaja balíkov v predplatených obaloch realizovať už aj platobné transakcie, úhradu poštových poukazov, ePoukazy, SIPO či faktúry s PAY by Square kódom.
Zdroj: Radovan Stoklasa
Slovenská pošta spustila prevádzku prvého balíkovoboxu v meste Púchov, 1. februára 2021. Cez balíkoboxy môžu zákazníci okrem vyzdvihovania a podaja balíkov v predplatených obaloch realizovať už aj platobné transakcie, úhradu poštových poukazov, ePoukazy, SIPO či faktúry s PAY by Square kódom.

Keďže Slovenská pošta príjme denne v predvianočnom období priemerne viac ako 80-tisíc balíkov, pričom tento rok očakáva niekoľkonásobný nárast počtu zásielok v predvianočnom období, zákazníkom odporúča, aby si posielanie zásielok nenechávali na poslednú chvíľu a najmä aby využívali expresné služby či alternatívne spôsoby doručenia. Tie môžu byť pohodlnejšie a rýchlejšie.

„Ideálnym spôsobom doručenia zásielky sú BalíkoBOXy, pretože sú dostupné 24 hodín sedem dní v týždni a zákazník si môže kedykoľvek a bezkontaktne podľa svojich možností vybrať zásielku samostatne bez čakania,“ dodáva I. Dorčáková.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa