Pivovary na Slovensku pomaly uzatvárajú sezónu a počítajú príjmy. Situácia sa oproti minuloročnej sezóne zlepšila, návrat do predkrízového normálu sa však očakáva až o dva roky. Príchod ďalšieho lockdownu na jeseň by mnohí malí podnikatelia v gastre neprežili.

Úvod letnej sezóny znamenal pre pivovary úľavu. Spotreba zlatistého moku od začiatku leta kontinuálne stúpala a tento trend si udržala až do augusta.

V ramci Food festivalu na brastislavskom hrade vycapny Marek Schulz predviedol, ako sa spravne capuje pivo.
Neprehliadnite

Slovenské pivo v kríze. Veľkým firmám lockdowny osekali zisky, malé sú v hlbokej strate

Idylku však narušilo zlé počasie počas augusta. Finálne čísla za ôsmy mesiac ešte pivovary nemajú k dispozícii, je však jasné, že zatienia inak dobrú sezónu. Celkovo je však odvetvie na správnej trati smerom k pozvoľnému návratu späť.

Naopak iba veľmi mierny nárast zaznamenali predaje v maloobchode. Ten zostal po minulom roku prakticky nezmenený a rástol iba o jedno či dve percentá. Vysvetlenie slabého odrazu treba hľadať v minuloročnom správaní spotrebiteľov.

Tí po zatvorení barov a reštaurácií prešli k nákupom v supermarketoch, ktoré zostali napriek lockdownom otvorené po celý čas. Stále sú však prítomné aj obavy o ďalší osud odberateľov z pohostinstiev. Počet reštaurácií a barov od začiatku krízy klesol a firmy sa aj v súčasnosti boria s problémami so zaistením cash flow a kvalitných zamestnancov.