Influencerka ukazuje na kameru paletu mejkapu a nahráva svoje video. Žena robí video pre svoj beauty blog o kozmetike
Zdroj: shutterstock
Influencerka ukazuje na kameru paletu mejkapu a nahráva svoje video. Žena robí video pre svoj beauty blog o kozmetike

Platforma roku: YouTube

Víťazom streamovacích vojen nie je Netflix, ale YouTube. Táto platforma, ktorá na tvorbu obsahu míňa nula dolárov, si od tvorcov vyžaduje len podiel na zisku. V roku 2024 YouTube dosiahol 10 percent všetkej televíznej sledovanosti a stal sa hlavným kanálom pre podcasty. Ak by Alphabet musel YouTube oddeliť, jeho hodnota by mohla presiahnuť 500 miliárd dolárov, pričom Netflix má trhovú kapitalizáciu 350 miliárd. Káblové siete budú pravdepodobne investovať do lacných podcastov, ktoré sa môžu vysielať ako internetové relácie za zlomok nákladov. Firmy zas budú investovať do podcastových platforiem na YouTube.