Slovenský reťazec so spotrebnou elektronikou Nay zatvoril svoje dve predajne v Českej republike. Zatvorenie predajne v Olomouci si reportér agentúry ČTK overil priamo na mieste a ukončenie prevádzky v Třebíči potvrdil pracovník informačnej linky spoločnosti. Podľa oznamu vylepeného na vstupných dverách olomouckej predajne Nay bola dvojica českých obchodov uzatvorená z technických dôvodov, a to až do odvolania. Vyjadrenie firmy sa ČTK zatiaľ nepodarilo získať.
Či Nay svoje obchody v Česku opäť otvorí, pracovník informačnej linky nevedel. Olomoucká predajňa je vyprataná. Spoločnosť zároveň zrušila českú verziu internetovej stránky a na slovenskom webe v aktuálnom zozname české obchody v Olomouci a Třebíči uvedené nie sú. Telefónne číslo, ktoré Nay predtým uvádzala ako kontakt na vedenie českej pobočky, je nefunkčné. Dovolať sa nedá ani do predajní v Olomouci a Třebíči.
Uzatvorenie predajní Nay ČTK potvrdil riaditeľ konkurenčného reťazca pôsobiaceho na trhu, ktorý si prial zostať v anonymite. „Spoločnosť Nay nám ich (predajne, pozn. red.) ponúkla, ale odmietli sme," dodal.
Bývalý riaditeľ spoločnosti Nay CZ Petr Neuvirt na začiatku minulého roku povedal, že slovenská firma po viac než ročnej pauze vynútenej krízou plánuje pokračovať v expanzii a otvoriť v Česku až päť predajní so spotrebnou elektronikou. Reťazec podľa P. Neuvirta uvažoval o tom, že v Česku tiež spustí internetový obchod, ktorý prevádzkuje na Slovensku.
Britské médiá už dávnejšie špekulovali o tom, že maloobchodný predajca elektroniky DSG International sa chystá predať české obchody Electro World práve spoločnosti Nay. Vedenie DSG International ale nakoniec oznámilo, že firma si ich ponechá. Sever motejlek.com v marci napísal, že slovenský reťazec sa zaujíma o českú spoločnosť Mironet Technology, ktorá predáva výpočtovú techniku. Podľa serveru by mala byť čoskoro podpísaná akvizičná zmluva.
Na Slovensku prevádzkuje Nay 26 predajní so spotrebnou elektronikou pod značkou Nay Elektrodom a jej trhový podiel sa pohybuje okolo 26 percent. V Česku bola firma v prvých dvoch rokoch pôsobenia stratová. V roku 2009 prerobila Nay CZ bezmála 23 miliónov českých korún a vlani sa jej strata prehĺbila na 53 miliónov. Tržby spoločnosti Nay CZ za predaj tovaru v minulom roku vzrástli na 123 miliónov korún z 24 miliónov v roku 2009.
Foto na titulke - Maňo Štrauch