Vyplýva to z aktuálnych štatistík Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky (ZAP SR).
Najpredávanejšou značkou v prvom kvartáli bola Škoda, za ňou nasledoval Volkswagen, Hyundai a Kia. Z trinástich najpredávanejších značiek tohto roka zaznamenal najväčší medziročný prepad za prvý štvrťrok Opel, Suzuki, Renault a Dacia. Jediná značka, ktorej sa podarilo zvýšiť medziročne predaj, bola Toyota. Škoda si napriek tomu medziročne posilnila podiel na trhu o viac ako tri percentuálne body.
Všetky predajne a pobočky boli od polovice marca zatvorené, predaj vozidiel fungoval pri takmer všetkých značkách len online. V stredu 22. apríla by mali byť tieto predajne opäť otvorené.
V Českej republike sa prepadol predaj nových osobných automobilov v marci o 36,3 percenta na 13 685 vozidiel, tvrdí Svaz dovozců automobilů. Za celý štvrťrok klesol o 15,8 percenta. Aj tu bola najpredávanejšou značkou Škoda, pred Volkswagenom, Hyundai a Toyotou.
V celej Európskej únii v marci medziročne klesol počet registrácií nových áut o 55,1 percenta. Najviac sa predaj osobných áut v marci znížil v Taliansku (85,4 percenta), Francúzsku (72,2 percenta) a v Španielsku (69,3 percenta). V prvom štvrťroku klesol v EÚ dopyt po nových autách o 25,6 percenta.