Škoda sa pridáva k rastúcemu počtu európskych automobiliek, ktoré budú predávať svoje vozidlá už len prostredníctvom takzvaného priameho predaja.

Novou formou chcú automobilky korigovať výdavky a najmä zvýšiť svoje marže a zisky, ktoré pri doterajšej forme predajcov strácajú. Podobne ako pri iných modeloch agentúrneho predaja budú po novom predajcovia vozidlá predávať v mene výrobcu a takpovediac na diaľku, a to namiesto toho, aby vozidlá priamo nakupovali.

Tieto zmeny však môžu spôsobiť výraznejšie disrupcie na trhu s predajom vozidiel po celej Európe vrátane Slovenska, kde značka Škoda dlhodobo patrí k najpredávanejším.

Kľúčová bude provízia

Česká dcérska spoločnosť koncernu Volkswagen bude tento systém zavádzať len postupne a jeho finálna podoba či počet modelov nie je definitívny. Začať chce už budúci rok s novým SUV modelom Elroq, avizuje portál Automotive News Europe.

Hoci predajcovia môžu byť ohľadom nového systému nervózni, značka upokojuje situáciu. Očakáva, že nový model predaja ponúkne predajcom výnosy podobné tým, ktoré mali v rámci súčasného systému.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa