S doterajším zameraním narazila banková trhová päťka na limity vo svojich rastových plánoch. Aj napriek exkluzívnej spolupráci s 1 500 pracoviskami štátnej Slovenskej pošty.
„Potrebovali sme zmeniť vzhľad banky a produkty, aby boli príťažlivejšie pre mladšiu klientelu. Dnes s touto škálou produktov nie je pre nich atraktívna. Chceme byť bankou pre všetkých. Ktokoľvek nad dvadsať rokov nás zaujíma,“ zhodnotil nový záber banky jej generálny riaditeľ Andrej Zaťko pre TREND.sk. Doteraz sa banka profilovala hlavne ako finančná inštitúcia pre staršiu klientelu. Zmenou stratégie vstupuje na silne konkurenčný trh.
Čo majú byť jej konkurenčné zbrane? Sústrediť sa chce na menšie mestá, nie na Bratislavu či Košice. Viac ako úrokmi chce bojovať kvalitou služieb, v čom bude musieť zabrať hlavne v oblasti ponuky cez pošty, kde doterajšie procesy boli zdĺhavejšie a komplikovanejšie než na pobočkách.
A za nevyhnutnosť pre oslovenie mladšej klientely banka sama označuje ponuku úverov na bývanie. Banka ich avizovala už vlani, no so spustením podľa A. Zaťka čaká „na správne obdobie a sadzby“. Podľa posledných informácií TRENDU by mala predaj spustiť do leta. Naznačujú to aj ďalšie vyjadrenia šéfa Poštovky, podľa ktorého sa musia už tento rok úroky z hypoték odraziť od dna.
Zdroj: Poštová banka
Banka už v minulosti ponuku úverov na bývanie (nie hypoték, ale spotrebných úverov založených nehnuteľnosťou) spustila, no bez väčšieho úspechu. A. Zaťko to vysvetlil tým, že vtedy „netrafila nastavenie produktu a cieľovú skupinu“.
Poštová banka v roku 2015 vymenila majoritného akcionára, keď Istrokapitál Mária Hoffmanna vystriedala dovtedy menšinová J&T Finance Group (JTFG). V banke aktuálne cez svoje spoločnosti vlastní vyše 98 percent akcií. Zvyšok drží Slovenská pošta, symbolické podiely má ministerstvo dopravy a rakúska poistná skupina Uniqa Versicherungen AG. Vlani ohlásila zas investorský vstup vo výške 50 percent do JTFG čínska energetická skupina CEFC (China Energy Company Limited), momentálne si vybavuje povolenia pre vstup do banky.
Rozhovor so šéfom Poštovej banky Andrejom Zaťkom o tom, ako omladiť klientelu, akú dôveru majú od akcionára – finančnej skupiny J&T a ako sa vysporiadali s minulosťou nájdete v najnovšom TRENDE 2/2017, ktorý príde do stánkov vo štvrtok 12. januára, v digitálnej podobe bude k dispozícii už v stredu poobede