Tee Song Huat pre TREND.sk uviedol, že v hre je stále viacero krajín v strednej a východnej Európe, nie len Slovensko a Rumunsko. Finálne rozhodnutie bude závisieť od viacerých faktorov, vrátane objemu predaja modelov ZhiDou (ZD) na starom kontinente.
Kľúčovým však bude podpora zo strany štátu. „Krajina, ktorá nám bude schopná ponúknuť najlepšiu štátnu pomoc, bude mať, samozrejme, lepšiu pozíciu pri rozhodovaní,“ uviedol Tee Song Huat. Finálne rozhodnutie o umiestnení novej fabriky má podľa viceprezidenta ZD padnúť do konca tohto roka.
Očakávajú dvojnásobok predajov
V prípade Slovenska sa automobilka zameriava na regióny na východe. „Uvažujeme skôr o východnom Slovensku, keďže je tu možnosť získať výhodnejšiu podporu,“ vysvetlil. Spoločnosť je podľa jeho slov v kontakte so slovenskou vládou prostredníctvom lokálneho importéra.
Automobilka ZD v minulom roku predala v Európe štyritisíc vozidiel. V tomto roku očakáva zdvojnásobenie predajov. Celkovo je so svojimi elektromobilmi prítomná v dvadsiatke európskych štátov. Hlavným trhom ZD je Taliansko, kde je dvetisíc jej vozidiel súčasťou systému zdieľania áut.
V hre päť investorov
Čínsky výrobca elektromobilov sa spomína ako možný investor v chystanom strategickom priemyselnom parku pri Košiciach. Vláda minulý týždeň schválila pre park v Haniske štatút významnej investície, čo uľahčuje vyvlastnenie pozemkov, ako aj získanie potrebných povolení na výstavbu.
Podľa vyjadrení ministra hospodárstva Petra Žigu (Smer-SD) sú zatiaľ v hre piati investori. Celková plocha priemyselnej zóny je 250 hektárov, takže by sa do nej malo zmestiť viacero firiem.