Veľký záujem motivoval Porsche pripraviť do sériovej výroby hybridný superšportiak 918 Spyder. Štúdiu predstavila nemecká automobilka na tohtoročnom autosalóne v Ženeve. Vedenie Porsche si stanovilo podmienku, že auto pustí do sériovej výroby iba v prípade, ak si ho objedná viac ako tisíc záujemcov. Do poradovníka sa odvtedy zapísal takmer dvojnásobný počet, píše portál BBC. Automobilka vyrobí limitovaný počet kusov, aby uspokojila záujem fajnšmekrov.
Porsche 918 Spyder bude najdrahším automobilov značky s predpokladanou cenou od 480-tisíc eur. Superšportiak využíva služby klasického 3,4-litrového osemvalca (368 kW/500 k) a trojzáprahu elektromotorov so súhrnným maximálnym výkonom 160 kW (218 k). Kým spaľovací motor a jeden z elektromotorov posielajú krútiaci moment prostredníctvom sedemstupňovej prevodovky na zadnú nápravu, dva ďalšie poháňajú priamo predné kolesá. Stovku pokorí za 3,2 sekundy a maximálnu rýchlosť vytiahne na 320 km/h. Kombinovaný cyklus zvládne za tri litre a dokáže jazdiť len na elektrinu načerpanú z domácej zásuvky.
Nový hybridný model bude elegantným nástupcom športiaka Carrera GT. Na dĺžku sa 918 Spyder vyrovná Boxteru či Caymanu, no je širší než oba tieto modely a váži len 1,5 tony.
Okrem hybridnej štúdie 918 Spyder predstavila automobilka Porsche v Ženeve ďalšie dva modely s hybridným pohonom. Športiak 911 GT3 R Hybrid s elektrickým pohonom prednej nápravy a hybridnú verziu populárneho SUV Cayenne.
Rovnako ako verzie Cayenne so spaľovacím motorom a ich hybridného bratranca Volkswagen Touareg bude aj druhú generácia Porsche Cayenne vyrábať bratislavský závode Volkswagen Slovakia. Podiel hybridných Cayennov by mohol dosiahnuť 15 percent z celkovej výroby modelu.
Foto na titulke - Porsche