Slovenská sieť McDonald’s dosiahla vlani najvyššie hrubé tržby vo svojej histórii. Tie predstavovali takmer 109 miliónov eur, čo je medziročný rast o 17 percent. Tieto tržby sieti vygenerovalo 37 reštaurácií, z ktorých 24 je prevádzkovaných ôsmimi licenčnými partnermi. V minulom roku sa sieť rozrástla o dve nové reštaurácie – jednu v Bratislave v nákupnom centre Nivy a druhú v Poprade.
V porovnaní s minulým rokom sa však zmenila štruktúra pôvodu tržieb. McDonald’s totiž pokračoval v prevode reštaurácií, ktoré pôvodne prevádzkoval sám, na franchisistov. Kým predvlani vygenerovalo 17 vlastných prevádzok spoločnosti McDonald’s Slovakia 60 percent tržieb siete, vlani 13 vlastných prevádzok dosiahlo podiel na celkovom objeme tržieb 45 percent.
Chcete si otvoriť McDonald’s? Rozhovor s ich šéfom franchisingu vás možno schladí
Samotná spoločnosť McDonald’s Slovakia, ktoré udeľuje franchisistom licencie, zaznamenala vlani výnosy z hospodárskej činnosti 54,6 milióna eur. Tržby z jej 13 reštaurácií z toho tvorili 40,4 milióna eur. Výnosy zo služieb, ktoré zahŕňajú aj franchisingové poplatky, tvorili 9,7 milióna eur.
Tržby pochádzajú jednak z predaja jedál, nápojov a doplnkového tovaru vo vlastných reštauráciách a zároveň ide o výnosy z franchisy, ktoré zahŕňajú prenájom priestorov a zariadení a príjem z licenčných poplatkov. Na tie má vplyv obrat reštaurácií. Aký hospodársky výsledok dosiahla firma a ako s ním naložila?
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?