Takýto spôsob doručovania zásielok zákazníkom zvládli najlepšie na Slovensku. Nikto iný sa u nás na niečo podobné totiž nešpecializuje. Alexander Jančo prišiel do Zásielkovne v roku 2017. Výdajných miest bolo vtedy 156. Ku koncu minulého roka ich evidujú 1 106. TREND sa rozprával s výkonným riaditeľom spoločnosti Zásielkovňa Alexandrom Jančom.

V rozhovore sa dočítate

• ako vyzerá spolupráca Zásielkovne s konkurenciou

• aké provízie poskytujú majiteľom prevádzok, ktorí sú ich výdajnými miestami

• prečo je pre nich spolupráca so Slovenskou poštou výhodná

• či ich oslovujú podnikatelia so žiadosťou byť výdajným miestom

• kto je aktuálnym lídrom v doručovaním balíkov na Slovensku

 

Vníma zákazník Zásielkovňu ako schodnú alternatívu voči Slovenskej pošte?

Ukazujú to aj dlhodobé prieskumy. Pri nákupe na internete sme v doručovaní obľúbenejší ako Pošta. Zákazník preferuje doručenie na výdajné miesto Zásielkovne.

Pošta chce ale inovovať. Je predpoklad, že v obľúbenosti porastie?

Ich plány nepoznáme, neviem to posúdiť. Ideme vlastnou cestou. Minulý rok sme priviedli na trh službu s názvom Medzi nami. Táto umožňuje bežnej fyzickej osobe podať zásielku na našom výdajnom mieste a nechať ju doručiť v rámci Česka alebo Slovenska inej fyzickej osobe.

Ide aj o kuriérov Slovenskej pošty?

Áno. V každej krajine, v ktorej máme založené obchodné firmy, a ide teda o Slovensko, Česko, Maďarsko a Rumunsko, ponúkame zákazníkom doručovanie objednaného tovaru na adresu. Toto si nezabezpečujeme sami, ale využívame služby partnerov. V každej krajine je to niekto iný. Na Slovensku práve Slovenská pošta, Remax alebo Slovak Parcel Service.

Berú si od vás provízie?

Nie, ide čisto o obchodný model. Tým, že sme technologická a logistická platforma fungujúca naprieč krajinami, doručovanie na adresu nám v týchto krajinách zabezpečujú stále dvaja až traja národní prepravcovia. My sme tí, ktorí napríklad služby Slovenskej pošty, Remaxu alebo Slovak Parcel Service môžu v rámci balíka ponúknuť e-shopu na doručenie zásielky, pokiaľ ten funguje v krajine, v ktorej služby poskytujeme aj my.

Toto doručovanie na adresu už funguje aj na Slovensku?

Áno. Využívajú to u nás destaťtisíce klientov, hoci produkt zatiaľ len testujeme. Kampaň sa chystá na tento rok. V Čechách je dobre zabehnutá, v počte objemu zásielok doručených a odoslaných v rámci fyzických osôb sme jednotkou na trhu.

Aj v Česku ste spolupracovali s Českou poštou. K 31. januáru ste túto spoluprácu ukončili. Bola nerentabilná?

Česká a Slovenská pošta sa nedajú porovnávať. Ukončenie spolupráce malo dva dôvody. Prvým bola nedostatočná kvalita služby. Doručovanie na adresu sa musí pohybovať v určitom režime kvality, zákazník potrebuje svoj tovar doručiť spravidla na druhý deň od objednania, pri Českej pošte sme mali percento kvality dlhodobo najnižšie. Problémovým faktorom bolo aj to, že navýšili nákupné ceny pre nás a stávali sa nekonkurencieschopnými.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa