Dobre informovaný portál aex.ru pripomína, že Pobeda už denne lieta aj do Bratislavy a dokonca linku službou Fly & Bus predĺžil z Bratislavy autobusovým prípojom na viedenskú hlavnú stanicu. Tá sa stretla s nesúhlasom rakúskeho ministerstva dopravy, inovácií a technológií, pretože predĺženie bratislavskej linky do Viedne odporuje dohode o o leteckej doprave medzi Rakúskom a Ruskom.

Podľa nej sa totiž tieto štáty rozhodli, že medzi Moskvou a Viedňou nemôže lietať nik iný, iba Aeroflot a Austrian Airlines. Donedávna spolu s nimi lietal aj rakúsky Niki a ruské Transaero, ktoré však vlani skrachovalo.

O Viedeň je v Rusku značný záujem, Moskva žiada zvýšiť počet letov a po Transaere majú okrem Pobedy záujem lietať ešte dve ďalšie ruské aerolinky. Ktorú si napokon ruská strana vyberie, môže byť jasné až o niekoľko mesiacov. Ak to bude Pobeda, ubudnú na jej letoch do Bratislavy tí cestujúci, čo chcú do Viedne. A keďže lowcosti kvôli nízkym cenám leteniek potrebujú mať plné lietadlá, Pobeda môže počet letov do Bratislavy škrtať.

Už to ukázala. Spočiatku medzi Moskvou a Bratislavou lietala denne, v tohoročnej hlavnej letnej sezóne, keď potrebovala lietadlá na iné trate, však spojenie redukovala na tri týždenne. Po lete sa vrátila na pôvodný počet, od zimného letového poriadku však opäť uberá – týždenne dve spojenia. Od nich ponúka na svojom webe autobus z bratislavského letiska aj v zime.

Pobeda začala lietať iba v decembri 2014, no už je šiestym najväčším ruským dopravcom. Má iba dvanásť lietadiel, no v prvom polroku tohto roku nimi dokázala odviezť takmer dva milióny cestujúcich. Na budúci rok dostane od čínskej lízingovej firmy päť ďalších lietadiel.